Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával
2017. szeptember 20. írta: MajorZsuzsanna

Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával

Nóra regényeiben halhatatlan karakterek kelnek életre, és vívják örök harcukat boszorkányokkal. Az írás ma már a mindennapjai részét képezik, de nem volt ez mindig így. Blogregényekkel kezdte, és egy külön fantáziabirodalmat épített fel. Tehetsége, és kitartása nem lankad: több kézirata van még, amiből kötet lesz.krencz_nora_irono_konyve.jpg

 

PR CIKK/REKLÁM/HIRDETÉS

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Egyértelműen az, amikor megalkottam a Megszámlálhatatlan világát. Éveken át csiszolgattam, alakítottam a saját elképzelésem szerint.

Hogyan építetted ezt fel?

Mindig is az volt a vágyam, amióta elkezdtem írni, hogy kitaláljak egy saját, egyedi világot. Valamit, ami csak az enyém, és máshol még nem találkoztam vele. Számomra minden egyes apró darabja nagy lépés volt. Az első rész írása közben még nem is hittem, hogy tovább tudom szőni, tudok még építeni az alapra, amit letettem. Már elkészült a második része, ami idén fog megjelenni, megírtam A követ című blogregényt, ami szintén ebben az univerzumban játszódik és dolgozom a sorozat harmadik kötetén. Egyetlen apró magból egy egész trilógia szökkent szárba és én boldog vagyok, hogy ez hozzám tartozik.

 

Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával

Elárulnál kicsit többet a könyveid világáról?

A sorozat az újraéledők, vagyis a halhatatlan karaktereim harcát mutatja be egy nagy erejű, alakváltó boszorkánnyal. Ez a konfliktus adja a történet alapját. Minden bonyodalom erre épül. A boszorkány irigyli az újraéledők hatalmát és hozzájuk hasonlóvá akar válni.

Van olyan író, akinek a művei közel állnak hozzád, akik inspiráltak?

Andrzej Sapkowski Vaják című sorozata és Cassandra Clare árnyvadászos könyvei együtt hatottak rám. Előbbit klasszikus, középkorias környezetbe helyezte az író. Szeretem a nyers stílusát és a főszereplő cinikus humorát. Utóbbi pedig napjainkban játszódik és az írónő lenyűgöző alapossággal építi fel a könyveiben az árnyvadászok világát. Clare hatalmas fantáziával rendelkezik.

Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával

 

Milyen álmaid, terveid vannak?

Mindenképpen szeretném kiadni a jelenlegi könyvsorozatom összes részét, de ezen kívül is rengeteg egyéb ötletem van. Néhány évig még biztosan kitartanak a vázlatok, amiket papírra vetettem, hogy egyszer majd újra elővegyem és komolyabban foglalkozzak vele. Ezek is mind fantasy történetek, szóval egy jó darabig maradok ennél a zsánernél, és szeretném minél több olvasóval megismertetni a könyveimet, illetve magamat.

Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával

 

Milyen egy elsőkönyves író helyzete ma Magyarországon?

A nagy kiadókhoz szinte lehetetlen bejutni és azt tapasztalom, hogy egyre többen fordulnak a magánkiadás felé. Ez rendkívül költséges és csak akkor éri meg belevágni, ha az embernek van rá fedezete. Szerzői kiadás esetén a marketinggel is az írónak kell foglalkoznia és ez bizony elég sok időt elvesz az érdemi munkától.

Sajnos a kiadók zöme csuklóból elutasítja a kezdő írók nagy részét, pedig az elmúlt egy évben, amióta ismerkedek szárnyaikat bontogató szerzőkkel, rá kellett jönnöm, hogy igen sok tehetséges író mászkál közöttünk. Több csalódás után többnyire saját maga adja ki a könyvét, de hiába teszi, nem feltétlenül ismerik el valódi íróként. Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy a szakma csak azokat tekinti annak, akik hagyományos kiadóval dolgoznak.

 

Interjú Krencz Nóra írőnővel, a Megszámlálhatatlan fantasy regény írójával

 

 

Tavaly jelent meg a Megszámlálhatatlan. Történt azóta változás az életedben?

Igen. Mielőtt megjelent az első könyvem, nem írtam minden nap. Nem tartottam munkának ezt a tevékenységet, mert sokkal inkább egy hobbi volt. Tavaly szeptember óta szinte minden délután ezzel foglalkozom. Szabadnapjaimon általában posztot írok a weboldalamra és/vagy folytatom az épp aktuális történetet. Nagy változásnak számít, hogy az elmúlt időszakban rengeteg új emberrel ismerkedtem meg. Az internetnek hála számtalan íróval és bloggerrel tartom a kapcsolatot, illetve találkozhatok személyesen. Természetesen akadnak nehézségek, de eddig még semmi sem tudta elvenni a kedvem a folytatástól, mert az írás kárpótol mindenért.

 

Mit tanácsolsz azoknak, akik most vágnak bele valamibe?

 

Legyenek nagyon türelmesek! Ne cselekedjenek elhamarkodottan! Ha írtak egy könyvet, ne rohanjanak azonnal magánkiadóhoz. Ha tényleg komolyan gondolják az írást, akkor ne elégedjenek meg egy alacsonyabb szinttel. Nézessék meg az írásukat lektorral és kérjenek minél több véleményt! Fontos, hogy több szemszögből lássák a kéziratot, hogy a felmerülő hibákon javítani tudjanak. Ezt is tanulni kell, mert ez sem jön magától. A gyakorlás a lelke mindennek. A türelem mellett szerintem eltökéltség és a kitartás is szükséges.

 

Elérhetőség:

Vrábel Ilona Éva
független újságíró
 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr9512879862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása