Aki Csillagösvény Élményparkot álmodott  #értékesötletek
2017. május 15. írta: MajorZsuzsanna

Aki Csillagösvény Élményparkot álmodott #értékesötletek

Gergely Gábor  a Csillagösvény Élménypark tulajdonosa, felépített egy sikeres családi vállalkozást, volt szállodavezető a Grand Hotel Gloriusban, jelenleg pedig a Hagymatikum Gyógyfürdő igazgatója. Rendezvényszervezés és turisztika a szakterülete, vállalkozói szemléletét hozta magával az új feladatkörébe is. Kreatív ötletei és eddigi tapasztalataival építené tovább a kormányzati támogatással bővülő Makovecz- gyógyfürdőt. Exkluzív interjú.
10670275_862066857137089_1794113648833614753_n.jpg

Fotó: IJCommunication

PR CIKK/REKLÁM/HIRDETÉS

Mi volt a legértékesebb ötlete?

Gergely Gábor, Csillagösvény Élménypark tulajdonosa és a Hagymatikum Gyógyfürdő igazgatója: 

Nem egyetlen ötlethez kapcsolnám a választ, inkább egy szemlélethez. Makói család lokálpatrióta gyermekeként nagyon szeretem ezt a várost. Itt élek a családommal. Tősgyökeres makói vagyok, szeretem ezt a várost, szeretem kutatni a családfát. Nálunk minden elsőszülött fiú János volt, amikor megszülettem én törtem meg ezt az irányt. Volt is felháborodás! A nagyapám annyira megsértődött, hogy Gábor lettem, hogy három hónapos koromig rám se nézett, később kiengesztelődött. De, hogy mégse szakadjon meg a szokás, az öcsém János lett. A családi hagyományt én nem folytathattam lányos apukaként. Lányaim Zita, Gréta, Kata, 23, 21 és 10 évesek, a feleségemmel nagyon büszkék vagyunk rájuk.

885928_847559835255147_6054072305677490805_o.jpg

Fotó: Farkas Attila

Makón a hagyma mellett, a turizmus, mint kitörési pont nagyon jó irányt vett. A Hagymatikum Gyógyfürdő kiváló adottságai, gyógyvize és a gyógyiszap, a Makoveczi- épület mind vonzó cél a turistáknak. Kormányzati támogatással a Makoveczi örökség ápolásának részeként fejleszteni fogjuk a fürdőt, mellette egyedi élményt nyújtó szolgáltatásokon dolgozunk. 

Tehát az a vállalkozói szemlélet, amit képviselek, hosszú évek alatt érlelődött bennem. Az első munkahelyem mellett úgy alakultak a lehetőségek, hogy a szellemiségünkhöz közel álló kreatív tevékenységbe kezdhettünk. Egy egyszerű újságcikkben találtunk rá a léggömbdekorációban rejlő potenciára. A kilencvenes évek közepén még nem nagyon foglalkozott senki ilyesmivel, főleg itt Csongrád megyében.  Viszonylag kis beruházással, és több kreativitással, sok munkával kialakítottuk a Rió Rendezvényszervizt. Később ez bővült ki azzal a szolgáltatással, hogy lakodalmak, bálak, születésnapok, céges rendezvények szervezésével is el kezdtünk foglalkozni, és ezt a mai napig építjük. Ma már világcégeknek is dolgozunk, ez nagyon jó érzés. 

Puszta Zoltán videója

A labirintus tematikájú élménypark ötlete idő közben már megfogalmazódott bennem, de a Csillagösvény Élménypark csak jóval később épült meg. Az Orlando című angol kosztümös filmben láttam, hogy a lányok a sövények között bujkálnak, fogócskáznak. Nagyon megtetszett ez a hangulat, és akkor beugrott: építenünk kell egy ilyet! 10 év kellett ahhoz, hogy megvalósulhasson, és egy hatalmas adag bátorság. Mindenünket kockára tettük, amikor végül belevágtunk, szó szerint. Volt olyan karácsony, hogy az öcsém segítségét kértem, hogy ajándék juthasson a fa alá a gyerekeimnek.

11906827_1216684628358025_8698339193154099824_o.jpg

Fotó:Ungaria, destinația vacanța

A világ egyik legjobb angol tervezőjét kerestem meg, ő segített az elején, mit, hogyan érdemes kialakítani. Leszögezte már akkor, hogy ez az ötlet csak akkor lesz életképes, üzletileg akkor fog működni, ha már egy turisztikailag felfuttatott helyen épül meg. Én Makón szerettem volna megvalósítani, de akkor a fürdőt még csak tervezték, így életképtelen lett volna itt. Végül arra gondoltam, itt van nem messze Ópusztaszer, ahol Magyarország született! A pusztában építettünk ki mindent, se víz, se semmilyen közmű nem volt. Ott álltunk a semmi közepén és vakargattuk a fejünket. A végső terveket egy magyar kertészcsapattal valósítottuk meg, az angol úr iránymutatásai alapján.
soveny_labirintus.jpg

Így épült meg a Csillagösvény labirintus, a sövény vonalvezetésébe a Csodaszarvas motívumát rajzoltunk meg, mely a műholdakról is jól kivehető. Így megépült a világ 3. legnagyobb labirintusa, mely 2.5 hektáron, 3.5 kilométer hosszan kanyarog. Különböző tematikájú kérdéssorok segítik  a helyes úton való végighaladást. A szórakozást, kikapcsolódást bővítettük népi – és ügyességi játékokkal, logikai feladványokkal, a kicsiknek játszótérrel. Nagyon népszerű a számháború pályánk is.  Mára már egy 300 fős rendezvény jurtával kiegészült élménypark várja a látogatókat. Ennek segítségével hozzákapcsoltuk a rendezvényeket is a programjainkhoz. Így már a családi- és osztálykirándulások mellett céges csapatépítők és esküvők, lakodalmak  lebonyolítását is vállaljuk.     

Ma már elmondhatjuk, folyamatosan fejlesztünk valamit, az idén is építettünk egy új útvesztőt, de további terveim is vannak a közeljövőre. Sok visszatérő vendégünk van már, így újabb élményelemeket kínálunk nekik is és a leendő látogatóknak.

E közben szorosabbra fonódtak a szakmai kötelékek is Makóval. Amikor elkezdett épülni a Hagymatikum Gyógyfürdő, amiről tudtuk, hogy a város turisztikai jövőjét alapozhatja meg, nagyon sokszor hallottuk, hogy szálloda és szálláshely is kell majd. Biztosítani kell szálláslehetőségeket, főleg az ország távolabbi részéről és külföldről érkező  turistáknak.

p643-0.jpg

fotó: kirandulastippek.hu

A Kállai- kollégium üresen állt, befektetőket kerestek, úgy mint több lakatlan épületre jelenleg is. Elkezdtem keresni a lehetőségeket, pályázatokat böngésztem. Mikor összeállt a képlet, egy vacsora alkalmával Bodrogi Ferencnek felvetettem az ötletet: itt van egy hajdan csodás épület, egy remek helyen, amely méltó lenne egy szállodának. Akkor igencsak elgondolkozott, de pár napra rá felhívott, vágjunk bele! Így kezdődött a Grand Hotel Glorius története. Az épület megvásárlása után a tulajdonos felkért, szó szerint így : „Ha már belerángattál, akkor segíts is végig csinálni.” Így részt vettem a tervezéstől a beüzemelésen át az országos és nemzetközi piacra bevezetésben.
073361e38d571787555c3776083a939e.jpg

fotó: grandhotelglorius.hu

Nagy örömmel csináltam, de, még nagyobb megtiszteltetés volt, amikor  a polgármester asszony megkeresett miszerint az előző fürdővezető egy másik intézmény vezetését vállalta el.   Szeretné, ha beszélnénk, és elmondanám, én mivel tudnám szakmailag a fürdő fejlesztését, érdekeit szolgálni az eddigi tapasztalataim alapján. Több szakmai egyeztetés után decemberben lettem a Hagymatikum Gyógyfürdő Zrt. Igazgatóságának elnöke.

Ha visszagondolok minderre, nagyon sok munka, bátorság, kitartás és folyamatos gyakorlati tanulás kellett ahhoz, hogy mára azt mondhassam: átlátom a rendezvényektől kezdve az üzleti oldaláig, sikerorientált vállalkozói szemlélettel a turisztikát. Én 22 éves műszaki vizsgabiztosi munkát adtam fel akkor, amikor belevágtam Makó turisztikájának fejlesztésébe. Mindenki őrültnek tartott, nagyon sokan nem hittek benne, hogy ez olyan szakma lesz később, aminek hosszú távon jövője van városunkban.

Mit tanácsol azoknak, aki most indulnak el az útjukon, most építenek fel valamit a semmiből?

Mindenki olyasmit csináljon, amit szeret, és csak magas színvonalú dolgot alkossanak, ne engedjenek a minőségből. Nagyon fontos még, hogy legyenek valamiben egyediek, különlegesek, és mindent átgondoltan vigyenek véghez, a gazdasági környezet figyelembevételével! Gergely Gábor, Csillagösvény Élménypark tulajdonosa és a Hagymatikum Gyógyfürdő igazgatója

Milyen tervei, álmai vannak? 

Rengeteg ötletem van, hála az égnek, csak azt kell mérlegelni, ezekből melyik lesz üzletileg megalapozott, mire van igény, mennyire illeszkedik a kereslethez. A legnagyobb álmom, hogy a lányaim továbbviszik majd egyszer a családi vállalkozásokat, ezt a fajta szemléletet. Nagyon szeretném, ha Makót is úgy emlegetnék, mint a legnagyobb fürdővárosokat, ezért dolgozom minden nap, hogy ez hosszú távon megvalósulhasson. 

Csillagösvény Élménypark

http://csillagosveny.com/

Szoborkert utca 1., 6767 Ópusztaszer

GPS: 46°29’4.97” 20°5’6.71”
Információ, csoportok bejelentkezése: +36 70 367 4345,
E-mail: info [kukac] csillagosveny.com

Major Zsuzsanna, majormedia.hu

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr1412504491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása