Dajka Gábor: a vállalkozók imádják a motivációs szarságokat #értékesötletek
2021. július 31. írta: MajorZsuzsanna

Dajka Gábor: a vállalkozók imádják a motivációs szarságokat #értékesötletek

 

2000_5f660f66cd415.jpg

Gábor szakácsból lett AdWords szakértő. Megosztó a személyisége. Valaki vagy szereti, vagy utálja. Nem a megszokott módon közelít a marketinghez, az biztos. Elmesélte, hogy milyen volt szembenézni a  saját gyengeségeivel. Interjú.

 

PR cikk/reklám/hirdetés

Kalandos életút van mögötted, amíg a marketinghez érkezünk. Annak is egy speciális területével foglalkozol, a Google Ads hirdetésekkel. Van, aki felrója neked, hogy szakácsból lettél marketinges, más meg azt mondja: miért kellene, mindannyian többféle utat járunk be. Mesélj arról először, mi volt az első kapcsolatod az online térrel?

Valóban, az első szakmám szakács, és dolgoztam is benne. Az ott megkeresett pénzből marketinges és programozói anyagokat vásároltam. Gyakran költöttem a fizetésem felét tanulásra. Volt, hogy az utolsó forintból egy könyvet, és egy zsemlét vettem. Persze tudtam azt, hogy másnap kapok fizetést, és a konyhán tudok enni, de egy napig a szabadnapomon akkor is azon az egy zsemlén éltem.
2000_5f661074b8d65.jpg

 Munka mellett egy tematikus fórumot vezettem, és mivel elég jól ment, így reklámokat akartam kitenni rá. Fel is kerestem egy üzletet, aki élt a lehetőséggel. Összebarátkoztunk, és egyszer szomorúan mondta nekem azt, hogy a webáruházában a regisztrációs részt senki sem tudja úgy módosítani, ahogyan azt ő szeretné. Én pedig - mivel autodidakta módon PHP programozást tanultam - felajánlottam, hogy megnézem. Nem csak megnéztem, hanem meg is csináltam a módosításokat. Így csöppentem be a kereskedelembe. Itt tudtam marketingezni és programozni is. Egy-egy kampányom 10.000.000 Ft.-os forgalmat is generált.

Jelenleg Google partner vagyok, és 2015-ben a Magyarországi Google Partnerek versenyén az első 10 szakember közé válogattak be. Szakácsból marketinges? Igen izgalmas életút, de ára volt.
2000_5f6610a546b1e.jpg

Miért írtál könyvet éppen a szakács emlékekből? Miért lehet hasznos vállalkozói szemmel  a Szakácsemlékek című könyv?

Vállalkozói szemmel is sokat lehet belőle tanulni. Jó pár vállalkozó megvásárolta, és szinte mindenki mást vitt magával belőle. Volt olyan, akinek motivációt adtam, volt olyan, aki a könyv elolvasása után már máshogy nézett a saját életére. Elkezdte értékelni azt, amije van. Volt, aki a kamaszkoráért, és szülői hátteréért lett hálás. Volt, aki arra jött rá, hogy a vállalkozásába nem adott bele mindent, eddig csak henyélt hozzám képest.

Szórakozásból kezdtem el írni a könyvet. Szeretek írni, de egy blogcikk és egy könyv megírása egészen más. Gondolkodni és leírni a gondolataimat nekem szellemi kielégülés. Persze ugyanilyen jó érzés kint lenni 76 könyvesboltban.

Szeretem látni, amikor az emberek, időt, energiát, pénzt fordítanak a fejlődésükre, szerintem csak így lehet előrelépni. Állandó tanulással, de ez ott kezdődik, hogy szembe merek nézni önmagammal. Milyen hibáim vannak, mi az amin változtatnom kell. Neked mikor voltak ezek a pontok, és miben?

Emberek vagyunk, jó és rossz tulajdonságokkal. Rengeteg hibám volt és van is, amin folyamatosan dolgozok. Talán az egyik legnagyobb hibám a rossz beszédtechnikám volt. Jelenleg is egy logopédussal dolgozok együtt, immár másfél éve. Fél év után azt mondta, hogy kész vagyok, de én ennél sokkal többet akartam. Én úgy akartam beszélni, mint egy színész. Ő pedig visszakérdezett, hogy művészi szintre gondoltam-e. Én pedig azt feleltem, hogy igen. Visszaültem a székre és folytattuk.
2000_5f6610e07ee1f.jpg

Lelki hibáim is vannak. Nehéz volt elengedni az állandó készenlétet, ami a szakács szakmával járt. Egész nap stresszben volt a szervezetem, éber voltam. Nem voltam képes 5 percig tétlen maradni. Azután elkezdtem szaunázni, ahol 10 percig rá voltam kényszerítve arra, hogy egy helyben üljek, és ne csináljak semmit. Még a telefonomat sem nyomogathattam. Nagy küzdelem volt. 

 Volt egy önbizalomhiányos szakasz is az életemben. Nehezen kértem segítséget, illetve nem nyitottam az újdonságokra, nehezen vágtam bele valami újba. Például, szívesen beültem volna abba az új étterembe, hogy megkóstoljam a szendvicsüket, de mi van, ha kinevetnek, mert egyedül megyek be? Mi van akkor, ha a járókelők megvetően néznek majd, ha látják hogy egyedül eszek egy étteremben? Elég pénz van nálam? De biztos? Na nézzük meg még egyszer, mert lehet, hogy elhagytam.

Egyszer pedig arra jutottam, hogy ez nem normális. És kerestem a megoldást erre. Arra jutottam, hogy mi lenne akkor, ha végigmennék a főutcán, és az összes nőre rákacsintanék. Vagy 50 nőre kacsintottam az első körben. Az utca végén elöntött a stressz, hányingerem lett, a lábamat 10 tonnának éreztem, és a mosdóba is rohannom kellett. Másnap ugyanezt megcsináltam. Az utca végén a fejem egy érett paradicsoméra hasonlított. A 8. alkalommal az utca végén jó kedvem lett, mert egy csomó lány mosollyal viszonozta a kacsintásomat.

2000_5f66112c31abd.jpg

A legtöbben azért szeretnek, vagy nem szeretnek, mert szókimondó vagy. Aki veled akar dolgozni, annak pontosan azt kell látnia, hogy te nem fogod a seggét nyalni, hogy felvedd a pénzt, majd hagyod, hogy utána ugyanazokat a hibákat kövesse el. De ez hálátlan feladat. Nem lenne jobb ugyanolyan tucat marketinges, megmondó embernek lenni, akiből van 1000, és elvan a pénzzel, azután nem érdekli, mi is lesz az ügyfelével?

Üzleti szempontból rohadt jó lenne. A vállalkozók imádják a motivációs szarságokat, és a marketingnek azt a részét, ami izgalmas. A legtöbb vállalkozónak annyira kis rálátása van a marketinges szakmára, hogy bármit bevesznek. Elhiszik mondjuk azt, hogy a 16 éves Seo Józsi 20.000 Ft.-ért előre teszi a Google-ban.

Sokszor találkozok tanácstalan vállalkozókkal, akik nem értik, hogy miért nem megy a vállalkozásuk, hiszen az unokaöccsük reklámoz a Facebook-on. Eszközökben gondolkodnak, nem pedig stratégiában. Nem reklámpszichológiában. Nem emberekben. Nem ismerik az emberek félelmeit, motivációit, problémáit, csak a nagy piros hirdetésfeladása gombot és a körülötte lévő, nyomkodni való, színes bizbaszokat látják. A kritikus gondolkodás elsajátítása és a torzítások megértése is fontos lenne. De ezeket megtanulni melós… Köszönöm, én nem akarok beállni a kasszarobbantó x, bevétel duplázó akármi mögé.

2000_5f661181012f8.jpg

Szerinted neked most miben kell fejlődnöd, és mit teszel érte? Önmagaddal szemben is ugyanolyan kritikus vagy?

Igen, kritikus vagyok. Én folyamatosan tanulok. Elég sok mindent sikerült elsajátítani az elmúlt 11 évben. Jó pár végzettséget is szereztem. Szívesen felsorolnám az összeset. De egyre óvatosabb vagyok. Sok versenytársam, akiből anno én  „inspirálódtam”, mostanában ők „inspirálódnak” belőlem.

Észrevettem, hogy sokszor általánosítasz, és szereted felosztani halmazokra az embereket, de ez szerintem nem ilyen egyszerű. Nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy valaki mitől sikeres, vagy mitől nem. Mindenkinek más sztorija van. Nem?

Ezt a részt vegyük ketté. Igen, halmazokba teszem az embereket. Felszínes halmazokba. Marketinges vagyok, ez is a munkám egyik része. Mivel én is szenvedtem önbizalomhiányba, így felismerem azt, aki szintén szenved, és őt abba a halmazba teszem, mert vele máshogy kell kommunikálni.

Mivel tanulok beszédtechnikát, így felismerek pár vonást, ami alapján halmazba tudom tenni. Halkan beszél, vagy hangosan? Monoton a hangja, vagy ritmusos, dallamos? Milyen az s hangja? Erőteljes, vagy halk és erőtlen? Milyen a kézfogása? Döglött hal,  vagy határozott?

A neten keresztül is működik ez a halmaz. Egy-egy kommentből sok minden kiderülhet. Ha valaki csak annyit tud írni egy videó vagy cikk alá, hogy: szar, akkor ott valószínűleg nincs sütnivaló. De az is érdekes, amikor valaki elemez: például ennek tuti nincs pénze. Ezt projekciónak gondolom, és ha megnézem a profilját, akkor 99%-ban be is igazolódik a gondolatom. De ismétlem, csak felszínes halmazokba teszem őket, amit te is megteszel, csak nem ennyire tudatosan.

2000_5f6611d0d47be.jpg

 Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a sikeres vállalkozáshoz szerencse is kell, mindemellett egy motivált vállalkozó is. Sajnos a siker titkos formuláját nem tudom. De azt sem tudja senki sem, hogy egy dalból sláger lesz-e, mert ha tudná a zenész, vagy a managere, akkor csak slágert írnának. Viszont az elmúlt 11 évben kialakult bennem egy érzés. Érzem azt, hogy a vállalkozó el fogja-e bukni a vállalkozását, mert nem rátermett, nem éber, nem tud gyorsan váltani, stb… ilyenek.

Ha nem lesz pénzem, akkor kiadom a kasszarobbantó, bevételduplázó könyvemet ami 3 nap alatt ígér 33 hónapnyi bevételt, mindössze 4.999 Ft.-ért, örökös hozzáféréssel, egyszerűen, könnyen, gyorsan, a sikeres vállalkozók ajánlásával, ingyenes szállítással és örök garanciával.

 Major Zsuzsanna, hírmenedzser

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr2116644006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása