Nem kell hozzá szemüveg, semmilyen plusz eszköz, mégis élvezheted a kiterjesztett valóság élményt. Akár már ma, otthon.
A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság nem ugyanaz. Kevesen ismerik és hallottak róla, mégis legalább annyira érdekes, mint az első. A kiterjesztett valóság azért is izgalmasabb, mert nem kell hozzá bonyolult és drága eszköz, sőt, sokkal inkább elérhető mint gondolnád. Egy magyar cégnek köszönhetően már alkalmazható az a technika, amiről pár éve még csak álmodtunk volna. De sokkal messzebbre megyek. Megmutatom, hogyan találkozik a valósággal. Most.
Puszta Ricsit már ismeritek a blogról. Itt írtam róla, hogy WC papírra nyomtat, gyakorlatilag bármit. Most valami új dologba kezdett, nézzétek csak:
Megnéztem a promó videótokat. Ez most egy új poén tőletek a NyomosOK, nyomtatható WC papír után, vagy teljesen komoly?
Puszta Richard, alapító, NyomosOK, ideastyle.: Teljesen komolyan gondoljuk! A kiterjesztett valóság már elérhető kéztörlőn és WC papíron! Később elérhetőek lesznek olyan vicces videók, melyek meghökkentik az embereket. Újra hozunk egy olyan új dolgot, amit az orruk alá dörgölhetünk az átlagos reklámfogyasztónak. Olyasmit, ami megdöbbenti, amilyet még sosem látott.
Mi az a kiterjesztett valóság, röviden hogyan magyaráznád el úgy, hogy mindenki értse? Hogyan működik ez nálatok?
Az AURORA AR nevű program segítségével életre lehet kelteni képeket. Ha ráviszem a telefonom kameráját egy AR tartalommal ellátott grafikára, azon elindulhat egy videó, megjelenhet 3 dimenzióban akár egy versenyautó, vagy egy komplett társasház.
Elképesztően zseniális dolog, mégis keveset hallunk róla. Talán mert nehezen találkozott a valósággal eddig. Hogyan lesz ebből egy megfizethető reklám valakinek?
A kiterjesztett valósággal egy cég szárnyalhat. Mivel Magyarországon kevesebb, mint a lakosság 0,001%-a ismeri a technológiát vagy hallott róla, így újdonságnak számít. Hatalmas a reklámértéke, az emberek beszélnek róla.
Én szeretnék egy ilyen kéztörlőt. Ma. Meg tudom rendelni? Hogyan vehetem fel veletek a kapcsolatot?
A nyomós ok weboldalunkon van ilyen kéztörlő már. Első és egyetlen termékünk Ámon Olivér – Magyarország leghíresebb driftversenyzőének autója, de hamarosan kijönnek újabb termékeink is!
Ez hatalmasat robbanthat a marketing, reklám piacon, hiszen egy új, a legmodernebb hirdetési eszköz. Felkészültetek erre?
Igen. Nem titkolt célunk, hogy egy olyan új utat teremtsünk, mely felborítja a cégek marketingéletét. Ezzel az eszközzel kisvállalkozók is rövid idő alatt könnyedén az élmenyőzbe kerülhetnek.
A programot, amivel életre kel az autó a papíron az AURORA AR fejlesztette ki. Hausfatter György kreatív igazgatót erről kérdeztem.
Amikor a munkádról mesélsz valakinek, meg szokta érteni, mivel foglalkozol? Hogyan szoktad elmagyarázni?
Elsőre nagyon kevesen értik meg. Olyan, mint amikor a vak embereknek magyarázzuk el, hogy a világ színes. Mindig a mobiltelefonos magyarázatot használom: ha valaki egy telefon kameráján keresztüli nézi a világot egy megfelelő applikáció használatával, akkor a bennünket körülvevő világban „csodák” jelennek meg. Ilyenkor már mindenki felkapja a fejét. Tágra nyílnak a pupillák és elkezdődik a kérdezősködés.
Mennyire sötét folt az embereknek Magyarországon az AR (Augmented Reality = Kiterjesztett Valóság)?
Sajnos a lakosság nagyon pici rétegéhez jutott még el az AR híre. Van egy fogékony, főleg fiatalokból álló réteg, akik a tudományok vívmányait keresik. Ők mindent tudnak a témával kapcsolatban. Rendkívül örülök annak, amikor a megrendelői oldalról ilyen fiatalokból álló kreatív csapattal találkozom, akik ismerik a kiterjesztett valósságban rejlő lehetőségeket.
Mióta foglalkoztok AR-el és hogyan kerültél vele kapcsolatba?
Több mint 4 éve ismerkedtem meg a kiterjesztett valósággal. Nagynéném Amerikában él, ő küldött egy videót, ahol megmutatták a kiterjesztett valóság marketing célú felhasználását.
Mi volt az első termék, amit így készítettetek?
Cégük egy 16 drift autóból álló versenycsapat tulajdonosa. A legprofibb versenyautónkat készítettük el kiterjesztett valóságban, és ezzel az ott megjelenő 3D autóval szereztünk szponzorokat.
Milyen pluszt ad egy reklámhoz, névjegyhez, bármihez egy ilyen funkció?
Plusz dolgok lehetnek 3D modell a térben, videóanyag, akár a térben elhelyezve is, hanganyag, interaktív gombok a levegőben… sok-sok minden, aminek csak a fantázia szab határt. Készítettünk már ipari szabadalomhoz kiterjesztett valóságban megjelenő bemutató anyagot. Ez annyira jól sikerült, hogy a mi programunk volt az első, amit 2017-ben a világkiállításon, a MAGYAR standon felhasználtak. Ezzel szemléltették a magyar elme nagyszerűségét.
Szerinted a AR-ben van bármilyen veszély?
Semmilyen veszélyt nem jelent, sőt csak jótékony hatása van. Kiszélesíti a látókört, hatalmas szabadságot ad a marketing munkához, csiszolja az elmét és fokozza a kreativitást.
Ez egy AR cikksorozat első része. Még találkozni fogtok ehhez hasonló hírekkel az oldalon. Likeoljátok facebook oldalunkat, és biztosan nem maradtok le az AR hírekről sem.