Ákos kengurut és krokodilt is tálalt Szegeden #értékesötletek
2017. november 08. írta: MajorZsuzsanna

Ákos kengurut és krokodilt is tálalt Szegeden #értékesötletek

Harmati Ákos a street food, a steakek és az olasz ételek szerelmese. Pincérként dolgozott szegedi barátjával, amikor eldöntötték, ha haza utaznak, lakóhelyükön is minőségi, de megfizethető étel és ital különlegességekkel várják a vendégeket. Szegeden és Sásdon is nyílt egy ilyen hely.

img_0395.JPG

Ákossal a szegedi Fortuna Teraszon találkoztunk. Ez egy új hely a városban. Igényes, hangulatos, különleges. Ez az a hely, ahol életemben először kóstoltam a házigazda és a séf jóvoltából kengurut, és krokodilt. Igen, tudom furcsa dolog, de azután belegondoltam, miért lennék rosszabb ember, ha kengurut eszem, mint mondjuk ha marha- vagy fácánhúst? Íme:

img_0379.JPG
KENGURU steak- édes chipsburgonyával - áfonya mártással, a koktélrákos burger, és a Fortuna burger bélszíncsíkos hagymakarikával is felkerült az őszi étlapra, a koktélrákos spagetti mellett. Engem lenyűgöztek, a hely jó, a társaság szuper, az is fantasztikus, hogy teljesen elérhető áron ehettem tényleg isteni és EXKLUZÍV ételkülönlegességeket. 

Nekem a kaja mellett a jó hangulat, és a társaság jött be a legjobban. Egy teljesen idegen környezetben voltam, ismeretlenek között, mégis szuper beszélgetések alakultak ki. Ilyenkor mindig jön az, hogy basszus a bloggert lefizették, hogy írjon egy promós cikket, amiben csupa jó dolog szerepel. Én nem ilyen vagyok. 


Azt mondom: ha olyan helyre mennél akár a pároddal, akár a haverokkal, akár egyedül, ahol csak szimplán jól akarod érezni magad, és ki is tudsz ülni, akkor a Fortuna jó választás. Szegedieknek súgom: a jégpályával szemben van. Szóval, nyugodtan kössétek össze egy kis csúszással is a vacsit a télen. 

img_0394.JPG

Harmati Ákos az Arizona Street Food tulajdonosa, barátai: a szegedi Fortuna Terasz tulajdonosa, Szentesi Norbert, és  a kreatív séf, Kovács Ákos. Ők hárman együtt szeretnék forradalmasítani a street foodot lakóhelyeiken, és az ország egyre több pontján. 


img_0401.JPG

Harmati Ákossal készítettem interjút a nagy kóstolás kapcsán:

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Én eredetileg pincér vagyok, úgy mint a Norbert, nagyon jó barátságot ápolunk Mauró óta, együtt dolgoztunk lenn Zamárdiban. A környékünkön nem találtam jó éttermet, ahova el lehet menni egy jót enni, nyugalomban, családias körülmények között. Kivettem Sásdon az Arizona Sörözőt, és csináltam belőle egy Street Food Pubot. Steakeket, különleges ételeket is készítünk. Most pedig Norbi meghívására érkeztem Szegedre, egy kóstoló estet tartunk, nem először és nem is utoljára. Úgy látom szeretik az emberek, amit készítettünk. Ezek az ételek felkerülnek az őszi étlapra. 

img_0375.JPG

Mindig hozok valami újdonságot, például ma a kenguru áfonya mártással, édesburgonya chipsszel, de krémlevesek, tészták, kagylós különlegességek is készültek. Az emberek igénylik a változatosságot. Jól tudom, hiszen a párommal minden nap azért dolgozunk mi is, hogy mindenki elégedett legyen. 

Nagyon nehéz ám egy ilyen üzletet elindítani a nulláról, felépíteni, ha nincs mögötte milliomos háttér. Már pedig mögöttünk nincs. A pincérként keresett fizetésünkből indítottunk mindent. Megvan a tudásunk, a szenvedélyünk, szívvel, lélekkel csináljuk, és ezt érzik a vendégek is. 

img_0408.JPG

Mit szeretsz ebben a legjobban?

Az embereket, amikor beszélgetek velük, és elmondják, mi, hogyan ízlett nekik. A visszajelzéseket. Ezért csináljuk, Norbi és én is. Szeretjük, ha úgy érezhetjük, boldogabbá tettünk valakit. 

Milyen nagy álmod van?

Szeretnék a környékünkön kialakítani egy olyan közösséget, amiben mindenki együttműködő. A vendégek meglehet, idegenként érkeznek, de sokszor barátként távoznak. Tovább fogjuk építeni ezt, hogy minél többen megismerhessék, amit csinálunk. Nem csak az üzleti cél hajt bennünket, hanem a mellett az is, hogy azt csinálhatjuk, amit szeretünk, amiben szívünk, lelkünk van. Mi nem szenvedéssel, undorral végezzük a munkánkat, hanem mosolyogva. 

8eaafe45-9831-47e6-8f49-fcaab25c7965.jpeg

Mit főzöl otthon, mit eszel, amikor nem steaket készítesz? 

Minden nap ételekkel dolgozom, a saját menünket, ízeinket betéve tudom, ezért szívesen járunk el más helyekre is, kíváncsiságból is, meg szeretek kóstolni, kipróbálni új dolgokat. Ha haza utazom édesanyámékhoz, akkor pedig egyértelműen a pörkölt, a töltött káposzta, a hurka és kolbász, a szalámi kerül elő. Nagyon szeretem a hazai ízeket. 

Nagyon szeretem a steakeket, az olasz ízeket, a street food csodákat is, ez az ami kifejezetten az én világom,  de simán összedobok bármit a hűtőből, ha kell. Nem jövök zavarba.

img_0388.JPG

Mit javasolsz azoknak, akik most vágnak bele valamibe?

Csináld 100 százalékkal! Ha olyasmit csinálhatsz amit szeretsz, amibe beleadsz mindent, akkor boldogan csinálod. Keresd meg azt a dolgot, amit így végzel, és akkor minden egyes nap öröm lesz a munka. 

Hol találod meg a szegedi ételkülönlegességeket?

 http://www.facebook.com/fortunaterasz

Hol találod meg Ákos finomságait?

http://www.facebook.com/ArizonaStreetFoodPub

 

Major Zsuzsanna

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr4813205085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása