Rita a plus size nőkhöz szól #értékesötletek
2017. szeptember 06. írta: MajorZsuzsanna

Rita a plus size nőkhöz szól #értékesötletek

Nemcsak a modell alkatú nőké a világ, sőt! Kozma Rita azt hirdeti, minden nő gyönyörű, és minden nő megérdemli ugyanazokat a dolgokat, egyformán. Legyen szó csinos fehérneműről, ruháról vagy kiegészítőkről. Két éve online magazint alapított, hogy teret adjon azoknak a nőknek, akik többségben vannak, mégis a legtöbb médiatartalom nem nekik szól. 20370726_10212016046411387_1358077171_n.jpg

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Kozma Rita, plus size stylist & önbizalomtréner, a Plus Size magazin főszerkesztője: Nagyon régóta stylist vagyok, stílustanácsadóként dolgozom. Különböző magazinoknál dolgoztam, most már főképp a saját magazinomat készítem, szerkesztem, a Plus Size magazint.

Azt láttam, hogy minden magazin csak a vékony nőkkel foglalkozik, a topmodellekkel, de szerencsére már egyre több magazin nyit a „nem tökéletes” nők felé is.

A legtöbb magazinban csak húszéves és 50 kilós lányok szerepelnek, és bár nagyon csinosak, és nincs velük semmi gond, de a nők nem csak ilyenek. Nem csak egyfélék vagyunk!

20289787_10212016046491389_957650865_n.jpg

Ha kimegyünk az utcára, topmodellt százezerből csak egyet látunk, és egyre több olyan nő megtalált, aki hétköznapi nő, aki nem modell alkatú. Elmondták, hogy velük senki sem foglalkozik, senki sem ad neki tanácsot, minden divatmagazin csak a fiataloknak és a vékonyaknak szól.

Ezért úgy gondoltam, ez az én feladatom, foglalkoznom kell velük! Két dolog volt, ami megfogott benne, az első, hogy tényleg nem ismertem olyan stylistot, aki ezzel foglalkozott volna. A másik pedig, hogy nagyon nagy szükségük van rá, tehát ez egy fontos dolog, mert az ötszázadik olyan üzlet nyit, ahol csak vékonyak vásárolhatnak, ilyenből van millió. Viszont a teltebb hölgyek még mindig nehezebben tudnak ruhát venni.

20289936_10212016046251383_1522599094_n.jpg

Most a teltebb alatt érthetjük azt, hogy valaki csípőben szélesebb, vagy picit nagyobb a pocakja vagy combosabb, de lehet, hogy felül meg karcsú. Lehetnek éppen sportolók is, például aki kajakozik annak szélesebb a háta, ezét nehezen talál magának felsőt vagy blézert.

Van, akiknek nagy a melle, és nem azért mert megcsináltatta, hanem mert teltebb alapból, és így nem talál melltartót és fürdőruhát. Tehát ez a teltség sok féle lehet. Így indult el igazából ez az egész.

20269905_10212016046371386_148222063_n.jpg

Mikor kezdtél bele?

Hét éve öltöztettem először telt hölgyet, Tóth Vera énekesnőt. Azóta egyre többet. Két éve, szeptemberben indult a magazinom. Most már plusz size stylistként is számon tartanak itthon.

Miért az online teret választottad?

Ez egy határtalanabb, szabadd tér, és szerettem volna önjáró lenni. Rádiós és televíziós megkeresések folyamatosan vannak, folyamatosan vannak szerepléseim. Viszont azért gondolkodtam az online formában, mert abszolút ebben látom a jövőt, ezt mindenhol elérik. Mindenki "meg tudja venni " csak a havi internet számlát kell kifizetni, és akkor megkap érte mindent.

Illetve ami még nagyon fontos számomra, hogy magyarok élnek külföldön is, és így ők is el tudják érni. Aminek viszont nagyon örülök, hogy most már több print magazin is foglalkozik velem, és a témával tehát elég sok már a megjelenés.

 20290006_10212016047251408_877635561_n.jpg

Most csak az elmúlt egy évben a Családi lapban kétszer voltam benne a témával.A Kiskegyedben, és a Glamourban is szerepeltem, ahol most újra fogok az októberi számban, mostanában a Lánchíd Rádióban és az RTL Klubban is voltam a témával a kolléganőimmel. Az egyik legnagyobb elismerés pedig a Forbes megkeresése és cikke rólam.

20394517_10212016062451788_774917230_o.jpg

Két év alatt, olyan szintre jutottál, hogy szakértőként is keresnek. Nem érzed ezt gyorsnak?

Igen, ez gyors, viszont én ezt úgy látom, mint mikor a sivatagba bevezetik a vizet, annyira nagyon nagy szüksége volt a telt nőknek arra, hogy valaki foglalkozzon velük, hogy úgy szívnak magunkat mint a vizet a sivatagban. Egyszerűen imádják, rajonganak ezért a hölgyek.

20289962_10212016052651543_2023343403_n.jpg

Mi a legnagyobb vágyad?

Folyamatosan tervezek. Már 2019, 2020-ra megvannak a tervek, de természetesen olykor becsúszhat spontán terv is. Karácsonyra jelenik meg a könyvem, a Plus Size Stílusbiblia, ami önbizalom növelő és stílustanácsadó könyv.

Ezen kívül jelennek majd meg a különböző méretekre készült kiadványaim, amik olyanok lesznek, mint ezek a relaxáló, mandala kifestők. A hölgyeket én rajzolom meg. Ezeket kedvük szerint festhetik meg a felnőttek. Illetve 2018. február 14-én debütál a Plusz Size társkereső oldal. Ezek a publikus tervek egyelőre, de vannak más tervek is.

20292356_10212016056251633_1903822946_n.jpg

Külön márkán nem gondolkodtál?

Ez egy nagyobb falat. Itt kell megfelelő varrónőt, szabót találni, anyagokat beszerezni. Ez a többi mellett nagyobb feladat, és anyagilag is nagyobb. De egyébként ebben a témában is vannak konkrétumok, még nem árulhatom el.

Kik azok, akik segítenek a munkádban, kik vannak melletted?

Egy nagyon szuper csapattal dolgozom együtt. Nem szeretem azt mondani, hogy alkalmazottaim, mert ez a szót nem szeretem. Kollégáim, és kolléganőim vannak, akik nagyon sok mindenben segítenek. Köztük van egyébként a párom is, abszolút a jobb kezem és nagyon sok mindenben támogat engem. Ezek a dolgok nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy sikeres legyek. Már nem úgy tekintek egy párkapcsolatra, hogy ő egy aranyos, kedves férfi, vagy helyes, vagy bármi, hanem ő az én segítőm is. Egymás segítői vagyunk.

20289725_10212016053731570_1177961452_n.jpg

Vannak álmok, melyeket racionálisan szoktam kezelni. Először leírom, megtervezem, majd megcsinálom. Eddig mindent így valósítottam meg. Ha el karok menni a Maldív- szigetekre, akkor leülök, megtervezem, mi kell hozzá, hogyan haladjak az ütemtervvel, és elmegyek.

20290006_10212016047251408_877635561_n.jpg

Mit tanácsolsz azoknak, akik most vágnak bele valamibe?

Amit én abszolút alapnak tartok, és ez nálam bevált, az az, hogy: Legyél kitartó, ne add fel! Tudom, ezek ilyen üres frázisoknak tűnnek, és sokszor hallom azt, hogy amikor valaki ilyeneket mondd akkor, jól van, persze ez könnyű. Ez nem könnyű, ezeknek nagyon mély tartalma van, és ezek iszonyatosan kemény dolgok!

Például tegnap este 8 órakor nagyon fáradt voltam, azt hittem leesik a fejem az asztalra, és miután fél 10-kor felmentünk a vacsorából, még hajnal egyig dolgoztam, mert kellett. Mert megígértem valamit az olvasóimnak, és ahhoz kell tartanom magam, hogy azt létrehozzam.

20314780_10212016046291384_274470332_o.jpg

Ne add fel, csináld! Legyen az álom, olyan álom, mely többé tesz, és add valamit másoknak! Nekem például az ad ebben sokat, hogy annyira hálásak az emberek, nagyon jók a visszajelzések. E mellett az is nagyon fontos, hogy meg is kell valamiből élni, tehát olyan álmot találj ki, amiből meg is élsz. Kozma Rita plus size stylist & önbizalomtréner, a Plus Size magazin főszerkesztője

 Ritával legközelebb a Womanity Fesztiválon találkozhatsz, szeptember 16-án, a Várkert Bazárban! Gyere el!

 

Major Zsuzsanna, kreatív újságíró

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr3512807830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása