Anna Falatozó- rántott hús újratöltve! #értékesötletek
2017. augusztus 21. írta: MajorZsuzsanna

Anna Falatozó- rántott hús újratöltve! #értékesötletek

Évi mama 28 éve süt, főz szeretettel. Augusztus 18-án a család megnyitotta az Anna Falatozót, ami régi álmuk volt. Modernebb köntösben gondolták újra a házias finomságokat. Vasalt szendvics, pörköltek és gulyások, rántott és töltött húsok, sültek és friss saláták is készülnek náluk.20819188_1000550613421040_4327616831066372006_o.jpg

PR CIKK/REKLÁM/HIRDETÉS

Mi volt a legértékesebb ötlete, és hogyan építette fel?

Verebes Istvánné Évi, az Anna Falatozó tulajdonosa: Az Anna Falatozót 2017. augusztus 18-án nyitottunk a makói piacon, még nagyon friss az élmény. A férjem, Verebes István hentes, neki és nekem is húsfeldolgozói végzettségünk is van, együtt dolgoztunk a Makói Kolbászgyárban. Én 16 éves, a férjem 18 éves volt amikor összeházasodtunk, 42 évvel ezelőtt. Sok boldog pillanatunk volt és van is folyamatosan. Amikor megszűnt a kolbászgyár, mosogatólányként kezdtem egy nagy forgalmú étteremben. 28 évig dolgoztam ugyanitt, ebből 26 évig én voltam a konyhafőnök. Innen mentem nyugdíjba is.
20819768_1000539343422167_3155701726344289432_o.jpg

Sokan, sokszor kérdezték tőlem, hogy miért nem nyitok egy saját kis sütödét? Én nagyon szerettem a munkámat, a munkatársaimat és a helyet ahol dolgoztam, így nehezen vettem volna rá magam. Végül, miután megkezdtem a nyugdíjat, megálmodtuk az Anna Falatozót. Az egész család segített, támogatott, biztatott bennünket.

Két fiunk van, István és Gábor. István fiam gyermeke a hatéves Anna. Róla neveztük el a falatozót. Anyai részről a dédmamám és a nagymamám is Anna volt, innen is a kötődés a név iránt. Anna a mindenünk, a szemünk fénye. Egy ilyen célunk is van titkon, hogy ha mi később már csak szemléljük majd a falatozó működését, és a család működteti tovább, nekik jobb legyen, könnyebb legyen.

20901626_1000539513422150_3752104600748037034_o.jpg

Amikor belevágtunk, üzlethelyiséget kerestünk, és találtunk is egy megfelelőt a makói piacon. Nem sokat gondolkodtunk rajta. Kezdettől fogva terveztünk és terveztettünk mindent, nagyon szigorú élelmiszerbiztonsági szabályok vonatkoznak egy ilyen kis kifőzdére is. Rengeteget munkát öltünk bele. Mióta megépült a makói piac, nem volt lehetőség a fejlesztésére. A tervezők keze is kötve volt bizonyos tekintetben, és az infrastruktúra sem volt megfelelő, van olyan szolgáltatás, amelyet mi igényeltünk először, és ennek kiépítésére is várnunk kell év végéig. Mi zöldség és hús előkészítővel is rendelkezünk, így helyben, a piacon megvásárolt zöldségekből is tudunk friss ételt készíteni. A húst is frissen vásároljuk minden nap, és itt is dolgozzuk fel. Igyekszünk a minimumra csökkenteni azon alapanyagok számát, amelyek már fel vannak dolgozva, vagy amelyek mondjuk mirelit termékek.

Én a falatozóban éppen úgy főzök, mintha otthon a családnak készíteném. Láttam és megtanultam mindent, amit lehet, egészen a konyhafőnökségig.

Azt hiszem, nyugodt szívvel mondhatom, hogy nem volt olyan feladat, amit szakácsként életem során ne végeztem volna el. Ha nem tudtam valamit, addig gyakoroltam, vagy kérdeztem és kutattam utána, amíg meg nem tanulhattam. Ez a mai napig így van. Ma már a neten sok mindent elérek, megtalálok. Az sem volt kérdés, hogy facebook oldalunk, valamint hamarosan weblapunk is legyen.

Hétfő kivételével a hét minden napján nyitva vagyunk a makói piacon. Keddtől péntekig hajnali öttől délután egyig, szombaton és vasárnap hajnali háromtól 11-ig. Aki egy finom menüt, frissen sültet, vasalt szendvicset vagy csak egy rántott húst kíván kenyérrel az esti buli után, bátran jöhet hozzánk! Nyitva leszünk!
20819690_1000539583422143_8386007001761999355_o.jpgMenüs étkeztetést is vállalunk, bár egyelőre csak korlátozott mennyiségben. Elvihetik a levest, a másodikat, becsomagoljuk. Minden nap friss marhapörköltet főzünk, havonta pár alkalommal birkapörkölt és pacal is lesz. Frissen sültek, mint rántott szeletek, töltött rántott szeletek, sült oldalas, gyrostál, kézműves hamburger, folyamatosan kérhetőek, ezeket is akkor sütjük ki, amikor rendelés van, ezért nálunk kihűlt, állott ételt nem fognak kapni a vendégek.20933848_1000539496755485_10644431556292541_o.jpgA kis termelési kapacitásunkat teljesen ellensúlyozzák a házias jellegű, hazai ízek. Amikor belevágtunk megbeszéltük, hogy ha törik, ha szakad, ugyanazt a minőséget fogjuk prezentálni, mint amire egész életünkben törekedtünk. A sütéshez a modern gasztronómiai fejlesztéseknek köszönhetően Canola olajat használunk, ami a jelenleg elérhető legkiválóbb repceolaj, teljesen transzzsír és koleszterinmentes, ezért gyakorlatilag még diétában is jól használható. Ez alól egyetlen kivételt a pörköltek jelentik, azokat kizárólag sertészsírral készítjük, ezt az ízhatása miatt nem lehet helyettesíteni (mondja nevetve). A zöldsalátáink is minden nap – folyamatosan - kerülnek összeállításra, ehhez is jó minőségű olívaolajat használunk csak.

20863653_1000539433422158_3537972423912718845_o.jpg

Mi a legnagyobb álma?

Én hiába vonultam nyugdíjba, a munkát nem tudom abbahagyni egyik napról a másikra, másrészt egész életünkben annyit dolgoztunk, hogy rengeteget voltunk a gyermekeinktől távol. Ők ugyan felnőttek, ezért mi ezt az egészet az unokánkért csináljuk. Ha majd egyszer látja ennek hasznát, én már boldog vagyok. Azt is nagyon szeretném, hogy aki ezt a konyhát, ízvilágot szereti, az jó szívvel jöjjön vissza mindig hozzánk. Szeretnék finomakat főzni, mint eddig, és látni azt, hogy azt jóízűen fogyasztják az emberek.20819521_1000539340088834_8037263842946648010_o.jpg

Mit tanácsol azoknak, akik most indulnak el az útjukon?

Saját tapasztalatból mondom, hogy nagyon fontos a tervezés, mindent terveztessenek meg, mert sok időt, pénzt takaríthatunk meg. Legyenek nagyon elszántak, de ugyanakkor türelmesek is. Minden megérkezik, elkészül a maga idejében, azután csak csinálják úgy, ahogyan megálmodták: szívvel, szeretettel! Verebes Istvánné Évi, az Anna Falatozó tulajdonosa

Major Zsuzsanna, kreatív újságíró

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr612770112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása