Norbi lemezkiadót alapított a semmiből #értékesötletek
2017. május 08. írta: MajorZsuzsanna

Norbi lemezkiadót alapított a semmiből #értékesötletek

Norbi már tizenévesen tudta, nem akarja elpazarolni a tehetségét olyan kiadók között, akik a saját hasznukat építenék az ő tudásával, ezért beleásta magát abba, hogyan lehetne saját kiadója. Rengeteg munka és utánajárás után megalapította a Biczok Records- ot. Az induló tehetségek mellett közismert sztárokkal is dolgozik. 

11221309_1609791485969668_7474644909165236179_o.jpg

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Biczok Norbert, kiadó, producer, dalszerző, Biczok Records: Hatéves koromban ismerkedtem meg a zenével, a helyi magánzene iskolában klasszikus zongorán tanultam, az elméleti tudásom innen ered. Magát a zenét szeretem, nem csak az elektronikus vonalat. 10-12 éves voltam, amikor ezzel az iránnyal kezdtem foglalkozni, akkor kezdtem zenéket is komponálni. A kilencvenes években Commodore és Atari gépekkel dolgoztam először, egyébként vicces, de ezek sokkal jobb minőségben dolgoztak mint a mostani gépek. 

11754483_1609792412636242_2482958513066258443_o.jpg

Hogyan építetted fel?

Szintetizátorral dolgozom, de ez nagyon tág fogalom, az átlag ember elképzel egy zenészt, egy szintivel, aki egy komplett zenekart rak össze. Itt azért másról van szó, ha szakmailag kellene nevet adni neki, akkor a sound designer lenne a legmegfelelőbb.

Modellező hangszereket használunk, ez azt jelenti, hogy zajokból és hanghullámokból hozunk létre valósághű hangot. Akár hangszerek hangjait is, de nem csak azt, mert ezek modellezett hangok. Így egy saját hangzásvilágot meg tudok teremteni, itt nem egy ismert hangszeren találok ki dalt, hanem a teljesen a saját ötletemből felépített hangokból építkezem, ez hatalmas szabadság. Például Skrillex tipikusan így alkot, és ha őt hallgatja az ember rögtön felismeri, hogy ő az.  

13575873_1034767109893397_2111977354360358163_o.jpg

A másik lehetőség az, amikor hangokat rögzítünk és azzal dolgozunk. Például a nyáron egyetlen lufiból három hangot vettem fel, és ebből készül egy komplett dal, annyiféle hangmintát készítettem belőle. Ezerféle dolgot lehet készíteni egyetlen hangból. Hatalmas szabadság, nagyon szeretem ezt.

Nemcsak hangokban, hanem hangszerelésben is dolgoztam. Az első keverőmet én magam építettem magamnak. Azután az egyik alkotói vonal vitte, alakította a másikat az évek során. Később azzal találkoztam, hogy ha az ember elküld egy anyagot egy lemezkiadónak, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy lesz belőle valami. Az elmúlt 10 évben ezt jártam körbe, hogy hogyan lehet magánúton, jó minőségben kiadni a lemezeket, mellette azt is, hogyan adható el valami. Profi hangstúdióm van Budapesten, több ismert emberrel is dolgoztam, a mellett hogy a kezdőket is igyekszem segíteni. Persze nem mindenkit lehet.

13606625_1037119656324809_6250542470932306221_n.jpg

Első körben tehát azt a gondolatot jártam végig, hogy a saját műveimet hogyan hozzam nyilvánosságra. Ebben tíz év gyakorlati munkám van, erre a tudásra, tapasztalatra alapítottam a vállalkozást, a Biczok Recordsot. 

Milyen álmod van?

Ma már nem csak mint zeneszerző, szövegíró, producer, kiadó, hanem mint menedzser is dolgozom. Ezt építem tovább minden területen. 

13612283_1036895256347249_6482174907917636683_n.jpg

Mit tanácsolsz másoknak?

Mindig nagyon magasra tegyék a  mércét, álmodjanak olyan dolgokat, amiket nem hiszik hogy meg lehet csinálni.  De.  Meg lehet csinálni! Nekem ezért sikerült! Sok ötletből azért nem lesz semmi, mert nem mernek belevágni, miközben szabad a pálya! Biczok Norbert, kiadó, producer, dalszerző, Biczok Records

BiczokRecords Zenei Produkciós Stúdió és Hanglemez Kiadó

http://www.facebook.com/biczokrecords

 

Major Zsuzsanna

Ha tetszett a cikk, oszd meg! 

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr7912484589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása