Varázslatos húsvéti tojások Katyitól #értékesötletek
2017. április 06. írta: MajorZsuzsanna

Varázslatos húsvéti tojások Katyitól #értékesötletek

Szó szerint varázslatos írott és csipkés tojásokat készít Faragóné Horváth Katalin, a Katyi Kezeből blog írója, népművész. A mintáknak külön jelentésük van, bőséget, áldást hozó erejük lehet. Elképesztően hasznos tanácsokat adott Értékes Ötletek interjúsorozatunk aktuális részében hitről, útról, célokról.

 

img_0539.JPG

 

PR CIKK/REKLÁM/HIRDETÉS

HorgonyJó kézben tartani, csodás dísze a lakásnak, szívből jövő ajándéknak is tökéletes az remekmű, amit Faragóné Horváth Katalin készít. Minden darab egyedi, kézzel írott, festett, rajzolt.  Fent van a Meska nevezetű online kézműves kereskedő oldalon, ahol annyi megrendelése érkezett húsvét előtt, hogy alig győzi. De imádja csinálni, szeretne minden nap ezzel foglalkozni, mert ahogyan ő mondta, kell a gyakorlat a kéznek. A Katyi Kezéből című oldala,  és blogja számos különleges sztorit, bejegyzést tartalmaz, sok kép, és hasznos tanács is van rajta. Katyi mosolygó, pozitív szemléletű alkotó, nagyon hasznos dolgokról mesélt nekünk. 

img_0520.JPG

MI VOLT A LEGÉRTÉKESEBB ÖTLETE?

 

Faragóné Horváth Katalin, népművész:  Gyermekkorom óta készítek írott, hímzett tojásokat.  Ide nyúlik vissza ez az ötlet. Édesanyám rajzszakos tanár volt, édesapám építészmérnök. Mindig gondot fordítottak arra, milyen irányú szellemi táplálékot adjanak tovább. Egyszer anyukámmal észrevettük, hogy a tojások, amiket készítünk egyre csak gyűlnek a szomszédnál. Annyira tetszett neki, hogy mindig félretette őket. Így minden évben arra törekedtünk, hogy valami újat készítsünk.

Ekkor találtunk rá egy könyvre, amiben a különböző technikákat írták le, ez volt az első szakirodalmam ezen a téren. A hátlapján volt egy áttört libatojás, gondoltuk, csinálunk egyet. De később jöttünk rá, hogy ennek a leírása nincs a könyvben. Apukám azt mondta: na, ha ezt ember csinálta, akkor mi is tudunk ilyet! Először savval próbálkoztunk, de azzal nem sikerült. Azután Jámborné Balogh Tünde ötlete volt, hogy próbáljam ki ecettel! Ez bevált, azóta így készülnek az áttört tojások, nem csak liba, hanem strucc tojásokból is immár.

Azóta minden fellelhető szakirodalmat beszerzek, szeretem nyomon követni a változásokat. Szeretem a köré gyűjtött varázslatokat is, a hímes tojás mintái ugyanis varázserővel bírnak. Vannak termékenységet, bőséget hozó minták például.

 

12496134_1024629440938064_1784183359523766144_o_1.jpg

HOGYAN ÉPÜLT FEL AZ ÉVEK SORÁN EZ AZ ÉRTÉKES ÖTLET?

 

Faragóné Horváth Katalin, népművész: A népi kultúra, a hagyományőrzés mindig a kedvencem volt, matematika- rajz szakos tanár vagyok, így szakmába is vág. Folyamatosan gyakoroltam, tanultam és később már én is tanítottam a tojásírás fortéjait. A blogomban is írok róla. De e mellett sok mindent szeretek még csinálni. A húsvéti tojás ugye szezonális, karácsony előtt szalmából vagy szövetből alkotok angyalkákat. Strucc tojásból pedig ékszereket is készítek.

Az első darabnak nagyon mókás története van. Összetört az egyik, és sajnáltam kidobni a szép alapanyagot, olyan gyönyörű felület. Tartogattam, tartogattam, azután megláttam facebookon, vagy blogon ezt az ötletet, és megpróbálkoztam vele, és sikerült. Vettem hozzá új szerszámokat, szerelvényeket. Ezen kívül gyöngyékszereket is készítek. Imádok kreatívkodni.

 

12647082_993106034090405_2850423174428830286_n.jpg

HONNAN SZERZI BE A TOJÁSOKAT…ÉS HOVA KERÜL A BELSEJE?

 

Faragóné Horváth Katalin, népművész: Van egy hölgy, akitől százas darabszámban lehet rendelni a tojáshéjakat, kifejezetten ezzel foglalkozik, tőle szoktam rendeli. Strucc tojást is vásárolok. Szegeden a Hungarikum Fesztiválon megállt a standom előtt egy család: nézd strucc tojás, pont ezt reggeliztünk! –mondta a kisfiú. Elkezdtünk beszélgetni, kiderült, Kistelek mellett több struccot nevelnek, azóta tőlük rendelek.

 

img_0535.JPG

MILYEN TERVEI, ÁLMAI VANNAK?

 

Faragóné Horváth Katalin, népművész: Most mondjam, hogy abszolút elégedett vagyok a sorsommal? Én imádok utazni, a lányomék Kanadában élnek. Amikor tudjuk, látogatjuk az unokákat. Oda szoktunk utazni. Hála az égnek, nagyon sokfelé jártam a világban, szerencsés vagyok. Nagy vágyam még Spanyolország, az eddig kimaradt. Barcelonába jó lenne eljutni.

Másrészről az álmom, hogy minél szebb, minél különlegesebb dolgokat tudjak készíteni. Valahol az is, hogy jó lenne belőle megélni. Meskán én vagyok az egyetlen tojásíró. Rengeteg megrendelés van, így húsvét előtt, szinte alig győzöm. Folyamatosan kellene csinálni. Mondjuk, naponta jó lenne foglalkozni vele. Készítek egy kollekciót, a kiállításokra is jól fog jönni. Erre készülök, hogy májusban ezt legyártom.

 

img_0524.JPG

MIT TANÁCSOL AZOKNAK, AKINEK VANNAK HASONLÓ ÁLMAIK, DE MÉG BIZONYTALANOK MAGUKBAN?

 

Faragóné Horváth Katalin, népművész: Én pedagógus voltam, nagyon szerettem tanítani, de ezt valahogy jobban szeretem. Egyfolytában azon kattogott az agyam, hogy otthagyjam-e a biztos fizetést, vagy csináljam inkább ezt? Ott a kockázat, hogy vagy megélek belőle vagy nem. Nem volt elég bátorságom, hogy otthagyjam a pályát. És, milyen furcsa a sors. Volt egy autóbalesetünk, ami miatt már nem tudtam visszamenni tanítani. Rákényszerített a sors arra, amit tennem kell, amit szívből szeretek.

Azt tanácsolom, hogy mielőtt vált az ember, fontos hogy megtalálja azt az egyetlen utat, ami az ő útja lesz. Én is mindent akartam egyszerre csinálni, de nem lehet. Ki kell választani azt az egyet, ami mellett dönt az ember, és azt csinálni. Minél kevesebb irányvonalat meghatározni, és abból a legjobbnak kell lenni!

Igyekszem én is. Valami pluszt kell adnia a saját egyéniségünket ahhoz, amit csinálunk, hogy más legyen mint az összes többi!

Nem kell azt nézni, hogy a konkurencia hogyan csinálja, mert az ő, ez meg én vagyok, és ettől vagyok én más, és egyesek számára éppen ettől szerethető. És nem kell, hogy ez mindenkinek tetszen! Faragóné Horváth Katalin, népművész

Én a mai napig nem tudom megfogalmazni azt, ki is a célközönségem. Vegyes vásárlóim vannak, az idős doktornőtől kezdve a fiatal anyukákig. Általában nők, de ha kimegyek  bemutatkozni egy standdal, a férfiak bizony megállnak, és érdeklődnek. Érdekli őket a folyamat, a munka. Szóval, bátran légy önmagad!

Major Zsuzsanna

Információk, shop:

Katyi shopja a Meskán: https://www.meska.hu/Shop/index/6439
honlap: http://www.katyikezebol.hu/
facebook: https://www.facebook.com/pg/katyikezebol

 

Ha tetszenek az értékes ötletek likeold facebook oldalunkat ITT
Ha neked van értékes ötleted, vagy ismersz valakit, akinek van, akkor írd meg az ertekesotletek@gmail.com e-mail címre!

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr8612405309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása