Dani levendulaföldjének kincsei #értékesötletek
2017. április 08. írta: MajorZsuzsanna

Dani levendulaföldjének kincsei #értékesötletek

A mezőtúri Szabó Dániel saját földjén termeszt levendulát. Mindenki tudja, ha fel akarja dobni egy szép levendula kreációval a rendezvényét, esküvőjét, vagy bármilyen alkalmat, őt kell keresnie. Dani legértékesebb ötletéről itt olvashatnak.

img_20160603_180546.jpg

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Szabó Dániel, levendulatermesztő: Azt hiszem, eredetileg nem is az én ötletem. Gyermekkoromban édesapám 32 fás földjén kezdődhetett a természet iránti szeretetem, szerintem övé volt az ötlet, ami a termőföld szeretetét alapozta meg, én csak tovább bővítettem. Soha nem felejtem el azokat a nyarakat, amikor a családdal kimentünk, és a barackfáról leszakítva beleharaptam a friss érett őszibe. Ahogy tetőtől talpig gyümölcslé voltam. Édesanyám már kevésbe értékelte, a csurom barackleves gyerekét. Van valami a frissen leszedett, saját termesztésű gyümölcsben, gyógynövényekben ami rabul ejt. Igen eredetileg gyümölcstermesztéssel indultam neki, csak később jött a levendula ötlete.
img_20160610_161825.jpg

Hogyan építetted fel?

Szabó Dániel, levendulatermesztő: Sosem bíztam a bankokban, az hogy más keressen pénzt az én munkám eredményén, egyáltalán nem tetszett. Egyértelmű volt tehát, hogy valamire el kell költsem a megtakarításom.  Teljesen véletlenül kaptam egy fülest, hogy van egy kisebb föld eladó, nem mesze a várostól, így hát nem gondolkoztam sokat azon, hogy megvásároljam. Eredetileg hobbinak indult egyfajta kikapcsolódásnak a természetben.

 

De mi a legjobb hobbi? Természetesen az, ami nem viszi, hanem hozza a pénzt! Szabó Dániel, levendulatermesztő

levendula2.jpg

Elkezdtem gyümölcsfákat telepíteni. Már kis koromból ismertem egy-két gyógynövényt és azok jótékony hatásait így azt tudtam, hogy ültetni fogok. Valami olyat akartam, ami szép, de gyógyászatilag is hasznos. Ebből a gondolatból lett a Lavandula angostifolia, közismertebb nevén az orvosi levendula, vagy közönséges levendula.

dessert-1636592_1280.jpg

Először csak a helyi rendezvényeken, vásárokon árusítottam. Később a családi gyógynövényboltunkban is elkezdtük értékesíteni. Egyre ismertebb lett a környéken az „Első Túri Levendulás”! Többen megkerestek, hogy készítsek nekik csokrokat esküvőre, magán rendezvények asztalára, vagy kértek morzsolt állapotban virágzatot.
girl-1467456_1920.jpg

Mit tanácsolnál azoknak, akik most indulnak el az útjukon?

 

Mindenképpen azt tanácsolnám, hogy legtöbbször az álmok nem azonnal valósulnak meg, kitartónak és türelmesnek kell lenni! Szabó Dániel, levendulatermesztő

lavender-1595490_1280.jpg

Milyen álmaid, terveid vannak?

Szabó Dániel, levendulatermesztő: Terveim azok vannak jószerivel, csak időm nincsen, annyi amennyit szeretnék! Én mindig tele vagyok ötletekkel, alapjában kreatív embernek tartom magam. Persze komolyra fordítva a szót, a levendula különböző feldolgozási formáit szeretném rövid távon megvalósítani.  Szeretném a tudásom fejleszteni, bővíteni. Úgy gondolom ez nagyon fontos, hogy a jövőben is sikeresek legyünk abban, amit csinálunk!

Elérhetőségek:

Szabó Dániel, levendulatermesztő. e-mail: szamedia@gmail.com
Facebook oldal: http://www.facebook.com/bionavit

Ha tetszenek az értékes ötletek likeold facebook oldalunkat ITT! Ha neked van értékes ötleted, vagy ismersz valakit, akinek van, akkor írd meg az ertekesotletek@gmail.com e-mail címre!

Major Zsuzsanna
Fotók: Szabó Dániel, pixabay.com

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr2412409589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása