Bohócnak sosem volt ilyen fontos feladata #értékesötletek
2017. április 03. írta: MajorZsuzsanna

Bohócnak sosem volt ilyen fontos feladata #értékesötletek

Értékes Ötletek interjúsorozatunkban talán a lehető legértékesebb ötletről beszélgettünk, amivel valaha találkoztunk. Dr. Lala, vagyis Balogh László bohócdoktor sok száz beteg gyermek arcára csalt már mosolyt. Hihetetlen pozitív erő árad belőle. Miből meríti?

img_9999_30874077461_o.jpg

MI VOLT AZ EDDIGI LEGÉRTÉKESEBB ÖTLETED?

 

Dr. Lala: Számomra úgymond egy vezeklésnek indult. 1995-ben kaptam egy felkérést: egy mozgássérült intézetbe hívtak el, egy bohócműsorra. Persze, miért ne? Hiszen nemcsak az egészséges gyerekek szeretnek nevetni. Felléptem a színpadra, és az egyik bűvész trükkömhöz kértem egy kis segítséget.

Felemelte a kezét az egyik kisbeteg, és mondtam neki, hogy akkor gyere, fel hozzám siess lassan! A fiú elkezdte tolni magát a térdén előre csúszva, amire én mondtam neki, hogy ne bohóckodjál már, arra itt vagyok én. Állj fel és gyere ki normálisan, mert soha nem érsz ide! Erre rám nézett és azt mondta: Jönnék én, ha lenne lábam…

Ekkor egy pillanatra ledermedtem. De rajtam kívül mindenki nevetett. Ők ugyanis nem úgy vették ezt fel, mint én. Náluk ez természetes. Emlékszem, hogy még a gondozók is nevettek. De én… én belül sírtam.

Ekkor éreztem azt, hogy ezt jóvá kell tennem. Így váltam bohócdoktorrá. Közel 20 év távlatából elmondhatom, ez volt életem legértékesebb ötlete! A Magyar Bohócok a Betegekért Alapítvány létrejöttével elértem életem álmát, hogy olyan közegben, olyan kollégákkal végezhetem ezt a hívatást, amelyben örömem lelem!

 

img_9733.jpg

MI A LEGNAGYOBB ÁLMOD? 

 

Dr. Lala: Hála Istennek sok van, sorolhatnám…. de talán segíteni mindazoknak, akik rászorulnak a bohócdoktori segítségre, legyen az gyerek, felnőtt egyaránt. Nagy álmom, hogy hívatásomat a felnőtt betegek körében is kipróbálhassam. Mit teszek érte? Várom a kellő pillanatot, hogy elérkezzen, és akkor kapva kapok rajta. Szeretnék a jó emberek klubjának – ha van ilyen – szerintem biztos van – tagja, törzstagja lenni.

 

img_2776_30915670143_o.jpg

MIT TANÁCSOLNÁL MÁSOKNAK?

 

Dr. Lala: Egész életemben soha nem mondtam le álmaimról, terveimről és többé - kevésbé sikerült elérnem, amit szerettem volna. Természetesem ilyenkor mindig jött egy segítő kéz, egy vissza nem térő pillanat, egy hirtelen ötlet.

Mindig az első gondolat vezetett utamon. Ha később kiderült, hogy mégse volt jó ötlet, abból is tanultam. Az ember tanuljon a hibáiból és ne szégyellje. Én elmondhatom, soha nem hagytam ki a lehetőségeket. Én - Igen – ember vagyok, mindenre Igent mondok, nem nemet. Balogh László, Dr. Lala, bohócdoktor

Még akkor is, ha a kimenetele a dolognak bizonytalan. Nyitottnak érzem magam minden szempontból. Ja, és az álmom eléréséért a kellő pillanatot a „háttérben” próbálom rendezni, siettetni. Mit tanácsolok másoknak?

Ha jót akarsz tenni az életben, tedd meg! Sikerülni fog! Balogh László, Dr. Lala, bohócdoktor

 

img_2704_31687966076_o.png

A jó dolgokhoz mindig jönnek a segítő kezek – ha elakadnál – a váratlan jó helyzetek – ha megbillennél - ! Tedd a jót bárhol, ahol tudod és neked is jó lesz! Ne légy türelmetlen lehet, hogy nem ma és nem holnap lesz az, amit elterveztél, de soha ne add fel! Akkor fog érkezni, amikor már lehet, hogy nem várod! És hopp ott van! Soha ne add fel – na ezt üzenem! ....de én csak egy bohóc vagyok! – bocsika! :)

Major Zsuzsanna, majormedia.hu

 


Támogassa a “bohócdoki vizitek” létrejöttét, megtartását, bohócdokis képzéseket, továbbképzéseket  banki utalással, befizetéssel megteheti a

K&H Bank       10403136 – 31306553 – 00000000 vagy                          

MagNet Bank  16200182 – 00067410 – 00000000 számlaszámokra.

Bővebb információ, külföldi utalás: bohocdokik.hu

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr112398215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása