Dajka Gábor: kemény hónapok elé nézünk #értékesötletek
2021. szeptember 19. írta: MajorZsuzsanna

Dajka Gábor: kemény hónapok elé nézünk #értékesötletek

176421771_2861462137445237_2307473314516245960_n.jpg

Vajon mikor érdemes újra rákapcsolni az online jelenlétünkre? Máris késésben vagyunk, vagy van még időnk? Dajka Gáborral beszélgettünk. 

Kiértünk a harmadik hullámból, de máris azzal riogatnak, hogy érkezik a negyedik. Ami azt is jelentheti egyben, hogy újra át kell állni az internetes eladásra. 

Az internetes eladásról le sem kellett volna állni. Tudomásom szerint, a vírus még évek múltán is velünk lesz, és hol erősebben, hol mérsékelt módon fogja befolyásolni az életünket. Már szinte minden kereskedőnek muszáj webáruházat üzemeltetnie, hiszen a vásárlók már ott vannak anyagi és kényelmi szempontok miatt. Gyorsan össze tudják vetni az árakat és pár kattintással – sokszor regisztráció nélkül – tudnak legtöbbször ingyenes házhoz szállítással vásárolni. A csomagátvevő automaták is sok vásárlónak fokozza a kényelmét, hiszen akár reggel 6 órakor, munkába menet fel tudja venni a csomagját – nem kell egész nap várnia a futárt – és ezt is legtöbbször ingyen. 

email-4284157_1280.png

Hogyan látod, érdemes berendezkedni online hosszútávra a vállalkozásoknak, cégeknek?

Hogy érdemes-e most belevágni az online kereskedelembe? Persze. Viszont minden híresztelés ellenére, egy átlagos webáruházat felfuttatni hosszú hónapok kemény munkájába, és egy szemmel látható összegbe kerül. Ma már eljutott a technika arra szintre, hogy 2-3 nap alatt át lehet venni egy átlagos webáruházat, 5-10.000 termékkel, jogilag helyes ÁSZF-el, számlázó program integrációval. Viszont a vásárlók még hiányozni fognak, és a gyorsan felépített webáruház tulajdonképpen egy sablon lesz, vagy ha úgy tetszik, mi leszünk 10. vagy akár a 70. másolat a piacon. Nem lesz benne senkinek sem a szíve és hite. 

lectern-3278115_1280.png

Nem lesz egyszerű a következő időszak abból a szempontból sem, hogy közelednek a választások, ez befolyásolhatja valahogy az internetes elérhetőségeket? A Google vagy a Facebook algoritmusait drágábban győzhetjük majd meg?

A hetek előrehaladtával egyre több politikai hirdetést fogunk kapni a Facebookon is. Ez vállalkozóként azt is jelenti, hogy drágulni fognak a kattintási árak. Másrészről a felpaprikázott emberek tolla erősebben fog fogni, ha kritikáról van szó.

Szóval érdemes azzal számolni, hogy ugyanannyi pénzből kevesebb embert érünk el, ezáltal a vásárlók megszerzésének a költsége emelkedni fog, illetve a kommentelőkkel türelmesebbnek kell lennünk, mert sokan most vitatják meg egymás anyukájának a foglalkozását a politikai oldalak alatt, de a Covid után sajnos sokaknak beleépült az életükbe az unalomból esténkénti stressz és gátlásoldó nedű hörpintgetése. Kemény hónapok elé nézünk.

puppet-5926178_1280.png

Szerinted mi a legfontosabb feladata online most egy vállalkozónak?

Láthatónak, hallhatónak és megjegyezhetőnek kell lennie. Nagyon intenzív ingert kell átadnia a közönségnek. Egyrészt eddig is ezt kellett volna csinálniuk, de most különösképpen, hiszen lassan itt a karácsony. Bár már a nyár elején elő kellett volna készülni a szeptemberi szezonra, hogy szeptemberben a Black Friday-re tudjon készülni a vállalkozó. 

Minél több cég, vállalkozás dönt úgy, hogy költ az online marketingre, annál nehezebb lesz előre pozicionálni magunkat, hiszen nagyobb lesz a verseny?

Igen. A verseny eddig is óriási volt, de szerintem idén lesz a legnagyobb. Egyrészt a választások megváltoztatják az emberek hangulatát, másrészről pedig én azt vettem észre, hogy egyre több lengyel, román és szlovák, egyszóval külföldi tör be a hazai piacra. És nem azt írtam, hogy próbálnak betörni a piacra! Érdemes tudni, hogy nagy általánosságban elmondható az, hogy tapasztalattal, árukészlettel, tudással és finomra hangolt webáruházzal nyomulnak. A vásárlónak pedig sokszor csak a csomag átvételekor derül ki az, hogy bizony külföldi cég küldte ki a csomagját. És talán akkor is csak azért, mert nem számított arra, hogy másnap csenget a futár és nem kell napokat várnia.

Külföldön egyébként inkább jutalmazzák a vásárlókat. Nálunk pedig inkább büntetik őket.

Erre jó példa a webáruház-tulajdonosoknak készített és folyamatosan frissülő feketelista. A listára a problémás vásárlók kerülnek fel, de főleg azok, akik nem vették át a csomagot. És itt kanyarodnék vissza az előző bekezdésre. Idehaza alig van raktárkészletük a kereskedőknek. Szinte mindenki akkor rohan a nagykerbe, amikor valaki rendelt tőlük valamit. A feketelista pedig azért jött létre, mert sok esetben 2-3 át nem vett rendelés tönkreteszi a kereskedőt, hiszen nincs több forgótőkéje. 
money-256319_1280.jpg

Hogyan lehet kitűnni szerinted most majd a várható hatalmas marketing zajban? Milyen ötleteid vannak?

Egy sikeres webáruház üzemeltetése ma már jó részt technikai sport. Erre a racionálisan fejlett emberek le is csaptak. Sok nagyszerű technikus áll a rendelkezésére a webáruház-tulajdonosoknak. Viszont érzelmileg fejlett szakemberből nagyon kevés van, de sokszor mivel maga a vállalkozó is inkább matekból tolja az életet, meg sem fordul a fejében az, hogy érzelmeket is pendíteni kéne. Ráadásul a legtöbb vállalkozó nem mer kockázatot vállalni. 

Szóval ha valaki meg tudja mozgatni a vásárlók érzelmeit, annak nyert ügye van. Viszont a legtöbb vállalkozó attól tart, hogy lesznek olyan emberek, akik pont emiatt nem fognak vásárolni, mert nekik nem fog tetszeni egy reklám. A saját megfelelési kényszerüket viszik bele az üzletükbe. 

Hm. Ötletek. Ötleteik általában a tanulóknak vannak, a szakembereknek pedig megoldásaik. Addig nem érdemes szuper szegmentációról, szociológiáról, személyiség lélektanról, esztétikáról, kampányépítési technikáról beszélni, míg legalább az alapok alapja nincs rendben. Pl. 10-ből jó ha 1 webáruházban található meg a rólunk rész. Itt ugyan magunkról kéne beszélnünk, de valójában a potenciális vásárlóinkat húzzuk be a saját kis világunkba. 

computer-768696_1280.jpg

Ha tehetnéd, mit üzennél azoknak, akik most akarnak belevágni az online értékesítésbe?

Nincsenek csodák, nincsenek kiskapuk, nincsenek titkos trükkök, csak kőkemény munka van, amely évek múltán érik be. A marketing-tanácsadó pedig csak egy segítő, aki a vállalkozó elképzelésen és attitűdjén csiszolgat, illetve segíti a vállalkozót megértenie a vásárlóit.

Ha szeretnéd a webáruházadat egyedivé tenni, akkor kezd a RÓLUNK résszel. Kérj árajánlatot itt: https://dajka-gabor.hu/ofm/kapcsolat/

Major Zsuzsanna, hírmenedzser

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr2516693600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása