Mercit az ötlete Balira vitte- magyar értékes ötletek a világ körül #1
2018. április 19. írta: MajorZsuzsanna

Mercit az ötlete Balira vitte- magyar értékes ötletek a világ körül #1

Ösztöndíjjal jutott ki a világ egyik legcsodásabb helyére a magyar Nemes Mercédesz. Blogot és facebook oldalt indított, hogy beszámolhasson erről a kalandról. 

30120437_1884813124884711_485548940_n.jpg

Mit csinálsz Balin, hogyan jutottál ki? 

Nemes Mercédesz, a Bubbly in Bali blog szerzője: Most a Raiffeisennek van egy új ösztöndíjprogramja a Raiffeisen Szemeszter Program, amit 5 szerencsés egyetemista kapott meg. 25 egyetemből választhattunk a világ minden pontján. Én Balit választottam, mert úgy éreztem, hogy Ázsiától még nagyon sokat tanulhatnék. Elsősorban nem a tárgyi tudás motivált, hanem az, hogy teljesen más nézőpontokat és gondolkodásmódot ismerjek meg.

30422434_1884811661551524_1895311585_n.jpg

Voltam már cserediák Kanadában a Rotary csereprogrammal egy évig és tanultam a University of Edinburghon, Skóciában egy félévig. Mindkettőből nagyon sokat tanultam, de egyre jobban megerősödtek bennem a nyugati fogyasztói társadalom értékei, most reméltem, hogy az Ázsiábal töltött idő kicsit visszaráz a régi, sokkal egyszerűbb szemléletmódomba. 

Ezzel a cikkel elindult a magyar értékes ötletek a világ körül cikksorozatom. A Milliós Blog Projekt támogatásaként. Ha ismersz olyan magyar ötletet, amit éppen külföldön valósítanak meg, írj üzenetet: info@hirmenedzser.hu címre!

Meddig maradsz itt?

Május végéig maradok Balin, utána haza kell mennem vizsgázni. A nyarat és a következő évet valószínűleg Passauban töltöm, mert a mesterképzést a Corvinus és a Passaui Egyetem kettős diploma programjában végzem, amelynek keretében egy évet kell kint tanulni. Mielőtt elkezdődne a tanév 3 hónapot egy passaui piackutató intézetnél leszek Erasmus szakmai gyakorlaton.

30180041_1884812548218102_646168984_n.jpg

Szuper a Bubbly in Bali Blogod, facebook oldalt is készítettél mellé. Milyen érzés megosztani a kalandokat a világgal?

A tanulás mellett szoktam freelance szöveget írni, ami jól kiegészíti az ösztöndíjat. A blog egyrészről gyakran kötelező része a külföldi ösztöndíjaknak, másrészről nagyon kényelmes így megosztani az élményeket a családommal és barátaimmal. Utólag mindig nagyon jó visszanézni a régi videókat.

Már Kanadában is blogoltam, amit aztán a rokonaim ki is nyomtattak és könyv formájában beköttettek. A fiataloknak elsősorban azt üzenném, hogy az anyagi dolgok miatt felesleges aggódni.

Nekem sosem volt meg ahhoz a családi hátterem, hogy önfinanszírozó legyek, de ha kitartóan keres az ember, mindig megtalálja a módját. Rengeteg ösztöndíj lehetőség van középiskolától felfelé. Egyetemistaként az Erasmust és a Campus Mundit szinte bárki megkaphatja, ezt kár kihagyni.

Egyébként pedig mindig aktívan keresni kell, nyitott szemmel kell járni és szembe fognak jönni a lehetőségek. Nagyon sok pályázatot megírtam, mire az első végre annak idején sikerült. Ha valakit mozgat Bali, akkor ajánlom a Darmasiswa-ösztöndíjat, amivel egy évet lehet itt a nyelvet tanulva eltölteni.

  Major Zsuzsanna kreatív újságíró, hírmenedzser

Ez a cikk, az értékes Ötletek Blog Milliós Blog Projektjének részeként, az alábbi szponzorok támogatásával készülhetett el. Bővebben a támogatókról és a projektről ide kattintva olvashatsz! Köszönet, hogy segítettek értékes hírt adni erről az értékes ötletről, így minél többen hallhatnak róla.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr6913848692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása