Van egy étterem Miskolcon, ami önmaga a beszélő történelem. Kalandos útján megélt nagyon sok mindent. Menedéket adott családoknak, amikor bombázták a környéket. Túlélt háborút, nehéz időszakokat, most mégis virágzik. Hogyan lehet?
szponzorált tartalom
„Ő ekkor 13 éves volt, aki a kortársaival együtt nappal az utcán játszott, éjszaka és a riadók idején pedig a pincében tartózkodott. A szovjet hadsereg közeledésekor a támadóknak az első céljuk a város védőinek, és lakosságának kiszomjaztatása és kiéheztetetése volt, vagyis blokád alá került a város.”- ez egy részlet az Aranykorona Hotel, Történelmi Étterem & Látványpince sikertörténetéről szóló könyvben. A menedéket kereső lány ma már idős hölgy. Ő maga mondta el történetét az étterem tulajdonosainak, amikor visszatért oda egy rendezvény kapcsán.
„A néni a következőket mesélte: a II. világháborúban kisgyermekként őt, és családját 20 másik családdal együtt a mi pincénkbe menekítették a bombázások elől. Ekkor az étterem konyhaként működött és magyar, illetve német katonák vigyáztak rájuk.”
Kínkeserves időszak volt ez azoknak, akiknek éjszaka a pincébe húzódva kellett átvészelniük ezt. Sajnos nem mindenki élte túl. Kiderült, hogy a taktikai lépések része volt, hogy megmérgezték a kutakat, és az egyik kisgyermek szomjúságát oltva bele is halt. A néni azt mesélte, utána többször hallották még az éjszaka közepén a kisfiú hangját, aki nyugtalanul bolyongva kereste a haza utat. Azt beszélik, még ma is hallani vélik néha az étteremben a szomorú suttogást.
Ez csak egy történet Dienes Attila Robbanj be a köztudatba! című könyvéből. Ő volt, aki összegezte az étterem történetét. A kötet azonban nem pusztán ennyi.„Az étterem bezárás előtt állt, nagyon nagy kihívást láttam abban, hogyan tudjuk megmenteni és felvirágoztatni. Konzulensként ezzel foglalkozom, a szakmámba vágott, nagyon inspiráló feladat mindig az, ha egy céget jobb eredmények elérésére sarkallhatok. Ez egy igazi példaértékű történet lett végül, erről szól a könyv. Tanulni lehet belőle. Mi nem a nulláról hoztuk vissza, hanem mondhatjuk, hogy a mínuszból. Több felmérést készítettünk, sokat jártam ide, az ügyvezetővel szinte barátok lettünk. Éreztem, hogy sikerülni fog, ami elterveztünk: újra felvirágoztatjuk az Aranykoronát!”- mesélte Dienes Attila.
Elmondta, hogy amikor elkezdtek arról beszélni, kutatni, milyen fantasztikus történelme van a helynek, és előkerültek az ilyen sztorik, elképedve figyelte, hogy mennyire értékes ez. Ezt a lehetőséget lovagolták meg. Kialakítottak egy olyan történelmi éttermet, ahol hatalmas lángoló húsokat szolgálnak fel dárdára szúrva. Az étterem országosan egyedülálló ma ebben. Az egész hely kapott egy erős történelmi hangulatot. Hatalmas fatálakon érkeznek a finomságok, a személyzet öltözéke is ehhez igazodik.
Átvizsgálták a komplett menedzsmentet, és az ilyenkor szokásos lépéseket alkalmazva sikerre vitték a helyet. Kiderült, ilyenkor egy úgynevezett CT-vel, vagyis CégTeszttel kezdenek, ami egy elemzés során alapos képet ad arról, hol tart a cég, és milyen pontokat kell erősíteni. A problémákra azonnali megoldásokat adtak, és ez rögtön eredményeket hozott.
„Annyira sokat lehet tanulni egy ilyen élő történetből. Itt minden valós, a könyvet olvasva kirajzolódik előttünk, hogyan építettük fel. Mindenki találhat benne valamit, amiből tanulhat, amit a saját cégére, üzletére szabhat. Magyarországon ma az egyik legnagyobb probléma a sikeres munkaerő megtalálása, a profitorientált működés, közben sokszor hiányzik az, hogy csapatban gondolkodjanak, egymásra figyelve, és mindenki jól érezze magát. Ha ez haszonnal is jár, akkor sikeresek lesznek. Én kifejezetten erre vagyok szakosodva, ezzel foglalkozom, ebből élek. A pozícionálást is eltévesztik, pedig az egyik legfontosabb dolog: miben vagyok más a többi hasonló profilú cégtől? Mik az erősségeim? Ennél az étteremnél látványosan, nagyon megemeltük a profitot. Izgalmas rendezvények vannak tűzzsonglőrökkel, esküvőket tartanak itt, és csapatépítő rendezvényeket.
Amikor nekikezdtünk a munkának, a tulajdonos évek óta nem volt nyaralni a családjával, mert minden idejét itt töltötte. Mára ez is megváltozott. Le tudja tenni a feszültséget, a munkát, mert megbízhatóan működik minden nélküle is. Újra biztonságban érzi az étterem jövőjét, és ez boldoggá teszi.”- folytatta Attila.
A könyv április 25-én jelenik meg. Egyelőre exkluzív kiadásban, korlátozott hozzáféréssel. Hogyan olvashatod el mégis? Gyere el a könyvpremierre! Kattints ide: http://dmacompany.eu/esemeny/konyvpremier-2/
Ha szeretnéd megtudni, milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a te cégedben is, amit hasonlóan sikerre lehet vinni, akkor jelentkezz a CégTesztre: http://dmacompany.eu/dma-cegteszt/
Major Zsuzsanna, kreatív újságíró, hírmenedzser
Likeold facebook oldalunkat!