Hegyi Éva: a legjobb, legmerészebb ötletem, hogy hagytam magam azzá válni, aki ma vagyok #értékesötletek
2018. január 30. írta: MajorZsuzsanna

Hegyi Éva: a legjobb, legmerészebb ötletem, hogy hagytam magam azzá válni, aki ma vagyok #értékesötletek

Éva hozott már vissza kamasz anorexiást két hét alatt a teljes reménytelenségből. Segített gyermektelen nőn, aki ma anyuka, adott reményt gyászban, felejtésben, magányban, betegségben. Módszerei és képzettsége egyedülálló. Ki is ő? Olvasd el!   01_1.jpg

Mi volt a legértékesebb ötleted és hogyan építetted fel?

Hegyi Éva Mónika, motivációs, mentális tréner, életvezetési tanácsadó: Fiatal felnőttként fogalmam sem volt arról, hogy mi akarok lenni, ha „nagy leszek". Igazából ráhagyatkoztam a szüleimre, de belső hevült vágyat nem éreztem az iránt, hogy gyakoroljam is az ebből a kényszerből szerzett diplomámat.

11081502_1035453909802255_893770680240923835_n.jpg
Mindig tudtam, hogy nem bírom a bezártságot, a monoton dolgokat, a mókuskereket. Ahogy haladt az idő előre, megpróbáltam beállni a sorba. Megpróbáltam, nagyon igyekeztem, de semennyire sem ment. Azt már észrevettem, hogy az emberek nagyon szeretik nekem elmondani a gondjaikat, s jó hallgatóságnak bizonyultam. Az is feltűnt, hogy pillanatok alatt olyan belső világok tárultak ki előttem, ami másnak évekbe telik. Azt meg már régóta tudtam, hogy mi az, amiben jó vagyok s mi az, amiben semennyire sem. Azt is tudtam, hogy embereknek szeretnék segíteni. Egyetlen egy dolgot nem tudtam: hogyan?

10710993_924012217613092_3754154355309798439_n.jpg

Ekkor lépett be az életembe a hipnózis. Kipróbáltam és beleszerettem. Végre egy technika, egy módszer, ahol békén hagynak, ahol senki nem akarja az arcomba dörgölni a tutit. Abban a pillanatban tudtam, csak ezt akarom csinálni, semmi mást. S elkezdtem keresgélni a módot, hol és hogyan tudom megtanulni.  Szép lassan ez is kirajzolódott, s itt nyert értelmet az, hogy mégiscsak megcsináltam az angoltanár mester szakot. Mert enélkül nehezen szereztem meg volna az amerikai AIA Hypnotherapy végzettségemet. Mindezen sorsfordító élményről részletesen írok a Mese. Habbal. – Hipnoterápiás történetek a kanapéról című könyvemben. Itt szedtem csokorba az elmúlt években előfordult legérdekesebb üléseket.
(https://www.lelekletra.hu/mese-habbal/)

mese_habbal-elolap.png

Nyilván, mint minden kezdet, ez sem volt azonnali eredményt hozó, de mélységesen s kitartóan hittem benne, hogy ezen az úton kell járnom. S mára beigazolódott: nem tévedtem.
A visszajelzések azok, amik igazán örömmel töltenek el. Jönnek hozzám öregek, középkorúak és fiatalok, férfiak, nők és kamaszok. Széles sávon mozog, hogy hol kinek miben segítek. De csodálatos az, amikor az ülés végén belenézek a hozzám forduló embertársam szemébe s látom, ahogy megváltozott a szeme fénye. Hosszan sorolhatnám, kevés lenne a hely. 

1912101_1101292199885092_8425378534252743541_n.jpg

Amikor a kamasz anorexiást teljesen tönkretette a gyermekpszichiáter, és csak fogyott és fogyott, nálam két hét alatt rendbe jött. Amikor a funkcionális meddő pár hölgy tagja három év reménytelensége után bekopogott az ajtómon, majd elment tőlem, nemsokára rá megszületett a kisfia, majd két év múlva a másik. Amikor a feleség, aki elveszítette tizenhat év után a férjét, s nálam talált válaszokat, hogy tovább tudjon lépni, és még hosszan sorolhatnám.

Igen, ez volt a legjobb, legmerészebb ötletem, hogy hagytam magam azzá válni, aki ma vagyok. És ebben senki és semmi nem akadályozhatott meg.


Mindent, amit ma szakmailag tudok, bátran kijelenthetem, hogy nem az iskolában tanultam meg. Az a bizonyos plusz, amitől az egyik fodrász százszor jobb lesz, mint a másik, vagy az egyik szakács, százszor jobban főz, mint a másik. Erre születni kell, ez egy hivatás, ezt nem lehet papírból megtanulni. Vagy van az a plusz s akkor jó leszel, vagy nem, de akkor nem fog menni.


Én szerencsés vagyok. Könnyen szót értek az emberekkel, hamar megnyílnak nekem, s elmondják legbelsőbb érzéseiket. Mindez a bizalom, nyíltság s felém fordulás indított el az úton, amelyen ma járok. 
Hosszú évek óta gyakorlom az önfejlesztést, mely során keletkezett tapasztalataimat a munkámban a következő területeken hasznosítom: önismereti csoportok, vezetett meditációk, konfliktuskezelés, párkapcsolati terápia, szorongásoldás, menedzserbetegségek, asszertív kommunikáció, a stressz kezelése, autogén tréning, fóbiák, egyéni terápia és még nagyon sok minden más.
https://www.lelekletra.hu/

11060162_1042163805797932_1014441971316129559_n.png

Mit javasolsz azoknak, akik most vágnak bele valamibe?

Legyenek alaposan tisztában azzal, hogy mik az erősségeik, s mik a gyengeségeik, hiszen ezek lesznek azok a pillérek, amire építkezni tudnak. A másik, ami nagyon fontos, a türelem. Időt kell hagyni a dolgoknak, hogy kiforrják magukat. S mindeközben nem árt, ha tudnak hálásak lenni azért, amijük van. A kitartás az, ami harmadik nagyon fontos mérföldkő. Kitartás nélkül nem lehet sikerre vinni egy álmot. S itt is van rögtön a negyedik: az álmod a tiéd, megvalósítani is csak te tudod. Mások segíthetnek neked ebben, de a dolgok oroszlánrésze a tiéd.
Ha feladod, akkor nem is akartad igazán.


A legtöbb problémánk abból ered, hogy nem tudjuk, kik is vagyunk valójában, s kivé is válhatnánk, ha tisztában lennénk erősségeinkkel, gyengeségeinkkel. Hiszem és vallom, hogy a lehetetlen csak egy szó, ami bármikor kicserélhető. A lehetetlen nem létezik.


Első könyvem az önfejlesztés témakörében íródott, sok embernek nyújtva hatékony segítséget.  De csak akkor hatásos és eredményes, ha a kedves olvasó szisztematikusan nekiáll s csinálja, ha csak olvassa, semmi nem fog változni. (Ébredés – gyere velem a léleklétrán)
https://www.lelekletra.hu/ebredes-konyv/

1526707_505492396232598_2028759928_n.jpg

Milyen nagy álmod, terved van? 

Nincsenek nagy álmaim, nagy vágyaim. Szerintem az elégedett embereknek nincsenek ilyenjei. Egyszerűen azért, mert pillanatnyilag most minden úgy jó, ahogy van. Jól érzem magam annak, aki vagyok, s ahol vagyok. Régen sok nagy álmom s tervem volt. Visszanézve mind-mind az anyaghoz kötött. Nem mozgat a nagyobb autó, a több cipő, az értelmetlen négyzetméterek.

Örülök és hálás vagyok, hogy élnek a szüleim s egészségesek. A testvérem, a sógornőm, a gyerekeik, a párom és a fiam. Velük kerek a világom. Persze, nyilván hétköznapi vágyaim azok vannak. Elolvasni egy jó könyvet, meghallgatni egy csodás zenét, megnézni egy filmet, vagy ha úgy alakul, elmenni, nyaralni. Azt szoktam mondani, legyen annyi pénz mindig a pénztárcámban, amennyi éppen kell.


Megyek dolgozni Svájcba áprilisban, de dolgozok Budapesten, Győrben és Veszprémben. Szeretném, ha ez így maradhatna, minél több embernek tudok segíteni, annál hasznosabbnak érzem az itt töltött időt.
Mivel nem mindenki engedheti meg magának, hogy eljöjjön hozzám, így ingyenessé tettem az önbizalom hipnózisomat, amit a YouTube-n lehet elérni.


A fogyás önhipnózis szintén ingyenes:


Aki pedig pihenni szeretne, s közben pozitív gondolatokkal megerősödve visszatérni, a vezetette hipnomeditációmat ajánlom, Kövi Szabolcs zenéjével.

Talán egy álom azért mégis van.
A fiam hét éve kézilabdázik. A sport világát ő nyitotta ki a számomra. Ez predesztinált arra, hogy elvégezzem a sport coach képzést. Szeretném a nyolc év terápiás tudásomat odaadni a sportolóknak, egyesületeknek, kluboknak.
Nem vagyok a hagyományos értelemben vett coach. S nem is a hagyományos coaching módszerekkel dolgozom a folyamat során. Természetesen használok bizonyos elemeket, de a fő vonalat nálam a relaxációs, imaginációs technikák, az autogén tréning, progresszív relaxáció, mentális tréning, hipnocoaching, asszertív kommunikáció, stresszkezelés, szorongás-, fóbiaoldás teszi ki.

12728879_1224184274262550_5506177454947314431_n.jpg
Visszakanyarodva az álomra.
Ma Magyarországon rendkívül nehéz megértetni a klubvezetőkkel, edzőkkel, sportszakemberekkel, sportolókkal, szülőkkel, hogy milyen hihetetlen erőforrások rejtőznek ezen a területen, hogy ezeknek az ismeretével mekkora teljesítménynövekedést lehet elérni mind egyéni, mind csapatszinten. Szeretném, ha ez megváltozna, s ehhez a változáshoz én is hozzájárulhatnék. Dolgoztam s dolgozok most is sportolókkal, nagyon jó eredményekkel.
Bízom benne, hogy hamarosan klubokkal is együtt tudok dolgozni, mert azt mindenki tudja, hogy a belső hiedelem-, és gondolatrendszer nagyon nagy mértékben befolyásolja az eredményeket, a teljesítményt.

Aki ebben a témában szeretne informálódni, azt az alábbi linken teheti meg:
https://www.teamsolution.hu/sport-coaching/

Névjegy: 

Hegyi Éva Mónika metafizikai hipnoterapeuta CHT, életvezetési tanácsadó, motivációs tréner.
Hipnózis iskoláit a következő intézetekben szerezte:
Hypnotism Training Institute of Alberta, tanára volt Kun Attila CCHT – hipnotizőr végzettség.
Magyar Hinpózis Akadémia tagja.
American International Association, tanára volt Rene A. Bastarache CI – hipnoterapeuta végzettség.
Diplomás angoltanár és pedagógiatanár, Pécsi Tudományegyetem, Master fokozat.


www.lelekletra.hu
www.teamsolution.hu

 Major Zsuzsanna, hírmenedzser, újságíró

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr213616396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása