Szeretnéd, ha írnának rólad, de fogalmad sincs hogyan, igaz? Segítek!
A legfontosabb az, hogy jól használd a saját médiafelületeidet, azonban, ha arra vetemedsz, hogy írsz egy sajtómeghívót, akkor ezeket érdemes szem előtt tartani:
1. Hírértékű információ legyen benne. Mi lehet hírértékű, erről itt olvashatsz. Lehet egy újítás a cégednél, egy esemény, karácsony közeledtével egy jótékony akció. Mindenhol hír van körülötted. Igen, tudom, nem erre áll rá az agyad, semmi gond, keress meg, mesélj a cégedről, és segítek megtalálni azt, mi lehet éppen hírértékű.
2. A Tárgy mezőbe ne azt írd, hogy MEGHÍVÓ. Gondolj bele, naponta 464764764 darab meghívó érkezik egy szerkesztőségbe. A főszerkesztő dönt róla, hogy ezek alapján mit, hogyan dolgoznak majd fel. Egyáltalán tudnak- e veled foglalkozni. Ha nem elég érdekes az eseményed, nem mennek el.
3. NE LEGYEN REKLÁM! A hirdetésszervezők nem fognak szeretni, ha azt várod el a helyi tévétől, rádiótól, offline vagy online sajtótól, hogy ingyen írjanak rólad. Olyan eseményt szervezz, ami nem az eladásról, termékbemutatásról szól.
4. Írj olyan sajtóanyagot, ami már akár önmagában is közölhető, legyen egy érdekes címe, egy jó lead (figyelemfelkeltő bevezető, a cím utáni 2 sor) jól megírt szöveg. Tüntess fel elérhetőséget az alján, és adj meg benne interjúlehetőségre időpontot. A legideálisabb a rendezvény előtti időszak, mert a legtöbb újságíró roham munkában dolgozik, és át kell menniük másik helyszínre.
5. Mindig csatolj képet, mert kép nélkül nem közölnek semmit.
6. Ne csatold dokumentumként küldd el az anyagot, hanem másold be a levélrészbe. Az újságírók többsége is telefonról olvas.
7. Interneten megtalálható központi címre találomra ritkán írj, mert nem biztos, hogy célba ér. Érdemes névre szólóan az adott rovat vezetőjének címezni az emailt, vagy annak az újságírónak, aki a témával foglalkozik.
8. Ne zaklasd az újságírót, és fogadd el, ha nem tud tudósítani az eseményedről. Nem ő dönt, hanem a főszerkesztő. Mindig a nagyobb hírértékű dolog nyer. Úgyhogy nem érdemes úgy sajtóeseményt tervezni, hogy nem nézed meg előre, lesz e ugyanabban az időpontban valami nagy durranás.
9. Ha felkészült vagy, és az újságíró munkájának segítéséért dolgozol, akkor neki könnyebb lesz a munkája, te pedig nyugodtabb lehetsz, hogy minden információt megadtál.
PLUSZ EGY TIPP: Készíts előre beharangozó sajtóanyagot, ami önmagában is leközölhető, az esemény előtt. Az esemény után pedig kiküldhetsz sajtóközleményt azoknak, akik nem voltak ott, de várj kicsit, hogy megmaradjon a privilégiuma azoknak, akik vették a fáradtságot és elmentek tudósítani.
Major Zsuzsanna, újságíró