Szétrobbantottuk a munka fogalmát, és újjáformáltuk #értékesötletek
2017. szeptember 02. írta: MajorZsuzsanna

Szétrobbantottuk a munka fogalmát, és újjáformáltuk #értékesötletek

Mit szólnátok egy programhoz, ami minden nap felmérné, milyen kedvetek van a munkahelyen? Vagy mondjuk egy olyan közösségi térhez, ahol a tudást egymástól vennétek meg? Neked milyen az ideális munkahely? Helyhez kötnéd? Ezekről is szólt a MoonShot 2017 ötletmaraton. 21298691_2121472291200393_807335971_o.jpg

Nem kell a kötött munkaidő. Nem kellenek a berögződött szokások. Nincs szükségünk egy adott helyre, ahol napi 8-12 órákat töltünk, ahhoz, hogy dolgozhassunk. Leszámolnánk az előítéletekkel, nem lenne feltételhez kötve az, hogy ki, mi alapján kaphat állás. Anyukák, freelancerek, szervezetek, diákok, kezdők és profik, ügyvezetők, beosztottak együtt dolgozhatnának, sőt, bárki, bárkivel kortól, nemtől, származástól, lakhelytől mindentől függetlenül. Még a tudás, és az oktatás fogalma is mást jelentene. 

Szabadság

Ez lesz talán az egyik legfontosabb dolog a jövőben, ami mégis összeköt majd bennünket a munka világában. 

Szenvedély

Ami mozgat, ami éltet, ami motivál. Mindenkit más, és máshogyan, ez lesz amilért teszünk.

Közös cél

Egy nagy dolog részei lehetünk, hogy együtt tegyük jobbá a világot.

Bátorság

Mehet minden a kukába, ami eddig korlátok közé szorította a munka fogalmát, világát, ami miatt csapdában vergődünk sokszor, ami miatt nem merünk vállalkozóvá vagy freelancerré válni.

21330475_2121471671200455_1715062570_o.jpg

Ezek lehetnek a legfontosabb hívószavak a munka világában a jövőben. 12 csapat közel 100 versenyzője (80-100 ) vett részt az első World of Work Moonshot 2017 by AON HEWIT 24 órás ötletmaratonon, augusztus 25- 26-án, aminek a lényege az volt, hogy egy közös cél mentén kellett csapatokban megalkotni azt az ötletet, ami forradalmasíthatja a munka világát. 

Mindegyik csapat zseniális ötletet alkotott. A szakmai zsűri által kiválasztott legjobb 3 a HR fesztiválon mutatkozhat be. Itt nézhetitek meg az élőt. A győztesekről, és a versenyről itt olvashattok, láthattok még többet, ez a  cikk most az én szubjektív tudósításom, végülis ez az én blogom. 

Én is részt vettem az ötletemmel. Igazából az én nagy álmom, amit már építgetek is, egy virtuális szerkesztőség, ami értékes ötleteket, híreket mutat be. DE ez lényegtelen, mert ugye mindenki saját ötlettel pályázhatott a versenyfelhívásra, a csapatként ezt félretettük, és egy közös ötleten dolgoztunk. 

Nekem hatalmas élmény volt már maga az is, hogy a Graphisoft parkban lehetek, ha valahol egyszer újra valamennyire kötött helyen kellene dolgoznom, hát ilyen helyre szívesen ugranék be néha. Nem véletlenül van itt a Microsoft, AIT, SAP. Egy élőt készítettem a facebook oldalamra:

24 órán keresztül dolgoztunk a forradalmasító ötletünkön. Pénteken délután érkeztünk, estig megvolt az elődöntő, a mi csapatunk továbbjutott (ennek azért is örültem, mert nem tudtam, hol fogok aludni). Szóval este kiderült, hogy szombaton bemutathatjuk a produktumunkat a zsűrinek a döntőben.

21297449_2121472504533705_637235413_o.jpg

Vacsiztunk (kiváló kiszolgálást kaptunk végig, isteni falatokkal, tényleg, folyamatosan figyeltek rá hogy mindenünk meglegyen), kicsit ráztunk a silent discoban, és neki láttunk hajnal egyig dolgozni a projektünkön. Eddig bírtuk, ez van. Elvittem a GoProt is a bulira, de mivel éjszaka még nem forgattam vele, így csak ezt tudtam utómunkával kihozni belőle, a hangulat azért átjön: 

A csapatunkat imádtam, amennyire különbözőek voltunk, abban is, hogy mivel foglalkozunk, hány évesek vagyunk, honnan jöttünk, annyira jól tudtunk együtt dolgozni. Ezt ezúton is köszönöm, mert bebizonyították nekem, hogy akár egyetlen nap alatt is, teljesen idegen emberekkel, egy közös célért dolgozva meg tudjuk váltani a világot. Vagy legalább nekikezdhetünk.21298877_2121472117867077_1706678068_o.jpg

A másik nagyon jó dolog az volt az egészben, hogy végre olyan közegben lehettem, ahol nem néztek hülyének a terveim, meglátásaim miatt, ahol alap volt, hogy mindenki szabad virtuális térben gondolkodik, kötöttségek nélkül. Közösek voltak az álmaink. Úgy éreztem, hogy egy közös irányban, együtt, az összes versenyzőnek. Mellette pedig, ugyanazokat a problémákat láttuk, és hasonló megoldásokkal tennénk is érte. Ez nagyon jó, mert azt jelenti, hogy van remény! 

Bízok a laza ipszilonokban, az okoskodó zékben, és a rugalmas ikszekben. Bízok abban, hogy az ásoknak már mást jelent az, hogy munka, és máshogyan közelítik meg. Bízom benne, hogy együtt képesek vagyunk áthidalni azokat a határokat, amik visszatartanak bennünket attól, hogy megteremthessük ezt a világot, és életben is tarthassuk. Reményt kaptam a MoonShottól.

Az ötletem most az, hogy csinálom a dolgom tovább, mint eddig, és keresem továbbra is azokat, akik partnerek abban, hogy szabadon, egymást erősítve valami jobbat alkossunk. Értékes híreket.

21298902_2121471434533812_263696881_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr10012799524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása