Gábor AdWords kampányaiban milliók forognak #értékesötletek
2017. június 23. írta: MajorZsuzsanna

Gábor AdWords kampányaiban milliók forognak #értékesötletek

Dajka Gábor partnerei az elmúlt 90 napban 19 milliónál is többet költöttek Google AdWords hirdetésre. 12 évvel ezelőtt kezdett el weboldalakkal foglalkozni, igen ám, de hamar rájött: egy jó weboldal nem elég ahhoz, hogy sok vevőt hozzon. Az embereknek hallaniuk is kell az oldalakról, így elkezdett tanulni az AdWordsről. Ezt annyira felfejlesztette, hogy ma már az egyik legkeresettebb hazai szakértője a témának, Mézes Beatrix online marketing managerrel együtt dolgoznak azon, hogy minél hatékonyabban végezzék a munkájukat.img_5378_1.JPG

Mi volt a legértékesebb ötleted, és hogyan építetted fel?

Dajka Gábor minősített AdWords szakértő, google partner: 12 évvel ezelőtt kezdtem el weboldalakat fejleszteni. Ám hamar rájöttem, hogy hiába csinálom meg profin, korszerűen, ha kevesen látják a tartalmukat. Így két évig kutattam azt, hogyan lehetne ingyen az adott kulcsszóra előrébb jutni a Google találatoknál. Akkoriban  még nem igazán voltak erről információink, csak néhány keresőoptimalizációs technikát ismertünk.

Később a weboldalakat keresőoptimalizáltan kezdtem el programozni. Ott volt még az AdWords is, de már akkor is elég jól kellett érteni hozzá, hogy ne pénztemető legyen. Játszadoztam már akkor is vele, de csak napi 100-200 forinttal. Indítottam online magazinokat, fórumokat és egyre ismertebb lettem a szakmai körökben.
arakcio.jpg

Mégis többet akartam. Megláttam a webáruházakban rejlő lehetőségeket. Egyszerűen lenyűgözött. 13 évesen szórólapoztam. Faluról falura jártam, és egy forintokért dobáltam be a postaládákba a szórólapokat. Fárasztó munka volt, nem túl hatékony, és időbeli korlátai is voltak. Ezzel szemben egy webáruház a nap 24 órájában tud dolgozni, bármilyen korlát nélkül.  

Eldöntöttem, hogy webáruházakkal akarok foglalkozni, így 7 évvel ezelőtt beálltam programozónak egy vállalkozásba. Itt egyetlen webshopot csiszolgattam hónapokig. Azután felmerült az igény arra, hogy elkészítsek egy másikat is. Néhány éven belül 12 webáruházat építettem. És újra előjött a látogatottsági probléma: nem lett sokszor több látogatója a webáruháznak, így nem lett sokkal több vásárlója sem.

corincloud-dajka-gabor_1.jpg

Amíg ezeket programoztam, elkezdtem elmélyedni a marketingben és az AdWords-ben is. Az AdWords logikájának a megértéséhez programozói tudás szükséges, nem beszélve a kódok feltelepítéséről. Viszont ettől még nem lesz sikeres egy webáruház. Hiába a sok látogató, ha nem vásárolnak semmit, mert az üzletnek nincs marketing stratégiája. Az összes tudásomat, tapasztalatomat fel kell használni ahhoz, hogy felfuthasson az értékesítés is a honlapokon.

Igen ám, de ezeket mind egy ember nem tudja lelkiismeretesen, hatékonyan végezni, mert nagyon gyorsan változik a világ.  És szerintem itt van a vállalkozásom sikerének az alapja. Szeretnék jót adni. Szeretném, ha a partnereim sikeresek lennének! Mindig addig próbálkoztam, nyomultam, dolgoztam, amíg meg nem feleltem a Google szigorú követelményeinek. 2015-ben Google Partner lettem.

vizsgam2015.png

A partneri cím elnyerése után három hónappal felfigyeltek rám a központban, mert az általam épített AdWords fiókok minőségei elég jók lettek. Azonnal kirendeltek mellém egy dublini Google AdWords szakértőt, aki valóban a dublini Google főhadiszálláson szakértő.  

Itt új dimenziók nyíltak meg. Körülbelül egy év eltelte után egy másik Google AdWors szakértőt is kirendeltek mellém. Ő is külföldről segített nekem. Így már hárman voltunk a vállalkozásomban, bár a fizetésüket nem én adtam, hanem a Google. Teltek, múltak a hónapok. 2015 decemberében kaptam egy telefont egy nagyon szép lánytól. Már korábban ismertük egymást, de nem nagyon beszélgettünk.

20170622_120530.jpg

Kétségbeesetten felhívott, hogy befizetett egy nagyon intenzív online marketing tanfolyamra 5.500 euró értékben (több mint másfél millió forint) és már annyira bedurvult a tanfolyam a vége felé, hogy a keresőoptimalizálást nem érti. 27 tantárgyból már 93-100%-ot teljesített, de a keresőoptimalizálás tantárgyát még nem. Szerencsére nekem megvolt a tapasztalatom ebben, így tudtam neki segíteni.

Ez az egy hét rádöbbentett bennünket arra, hogy mennyire kiegészítjük egymást. Míg én gyakorlati szempontból közelítek meg egy-egy problémát, addig Beatrix az elméleti tudását kamatoztatja, valamint külföldi tapasztalatait, ez is segít bennünket a kreatív gondolkodásban.

bea-bizi-1.jpg

Egy vállalkozásban ez a fontos! Az, hogy egy dolgot, egy problémát, több oldalról meg tudjon közelíteni egy csapat. Mi pedig ez a csapat vagyunk. Mint a legtöbb piacvezető cégeknél, nekünk is az az egyik legnagyobb előnyünk, hogy különbözőek vagyunk. Ha kell női szemmel és gondolkodással vetünk be egy-egy marketing stratégiát, de ha a helyzet úgy kívánja, akkor férfi szemszögből közelítünk meg egy szituációt, problémát, vagy stratégiát.

Mi úgy gondoljuk, hogy ezek a feltételek szükségesek ahhoz, hogy egy vállalkozás, egy webáruház igazán sikeres lehessen. Hivatásunk ez a szakma, melyet szívvel, lélekkel csinálunk, és mivel mi társak vagyunk, nem alkalmazottak, így egy a célunk: hogy minden egyes ügyfelünk maximálisan elégedett legyen. Hiszen nélkülük mi sem foglalkozhatnánk azzal, amit igazán szeretünk.

Az elmúlt 90 napban 19 milliónál is többet költöttek a partnereim csak AdWords-re. Ebből is látszik, hogy Magyarországon adott a lehetőség a fejlődésre.

032.jpg

Milyen álmaitok, terveitek vannak?

Szeretnénk jobban nemzetközi vizekre evezni. Ausztriában, Németországban, Amerikában, Szlovákiában már van ügyfelünk. Szeretnénk a Magyarországon megszerzett tudásunkat külföldön is kamatoztatni. Nyilván a külföldiek pénzét itthon adózzuk le. Bár ez Magyarország költségvetésén igazán nem dob sokat, mégis azért valamennyivel még pluszban hozzájárulunk.

img_0489.jpg

Mi a tanácsotok a vállalkozó társaitoknak, vagy azoknak, akik most kezdenek bele valamibe?

Az, hogy ne adják fel! Ha elsőre nem jön össze, akkor majd másodjára, harmadjára összejön! Ha valaki szívvel-lélekkel csinál valamit és kitartóan küzd érte, akkor abból lesz is valami. Jó pár vállalkozót kihúztunk a gödörből, ami a kitartásuk nélkül nem jöhetett volna össze. Ne csak a pénzért, vagy kényszerből csinálj vállalkozást, hanem azért, mert az a vállalkozás értéket teremt. Ha pedig értéket adsz, akkor az menni fog! Először adj, és csak azután kérj! Manapság ez a marketing egyik első számú vastörvénye! Dajka Gábor minősített AdWords szakértő, google partner

 A blogunkon ingyenesen lehet marketing tippeket és trükköket olvasni:

http://dajka-gabor.hu/ofm/blog/

 Ha tetszett a cikk, likeold facebook oldalunkat, és oszd meg!

 Major Zsuzsanna, majormedia.hu

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr1712616739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása