Czagány Alexandra megálmodott egy olyan női platformot, amit a virtuális és valós világ mezsgyéjén pozicionálunk. A Womanity Magazin, a Womanity Fesztivál és a Brand Tester Márkatesztelő Park mind kapcsolódik hozzá. Interjúnkban arról is mesélt, mi motiválja, miből és kikből töltekezik, és, hogy milyen tanácsai vannak azoknak, akik most indulnak el az útjukon.
Mi volt a legértékesebb ötleted és hogyan építetted fel?
Két és fél évvel ezelőtt indítottam egy médiavállalkozást, szervezőirodát. Egyik napról a másikra vettem egy domaint és egy tárhelyet a Womanity Magazinnak, felmondtam a munkahelyeimen és autodidakta módon kezdtem elsajátítani mindent. Persze, a tartalomgyártással korábban évekig foglalkoztam szerkesztő-újságíróként, de a cégvezetés és egy teljesen egyedülálló rendezvényrendszer felépítése hatalmas kihívás volt. A tervem egy olyan női platform kialakítása volt, melyet a virtuális és a valós világ mezsgyéjén pozicionálunk. „A magazin életre kel” szlogen és a rendezvényeken megelevenedő újságcikkek, reklámok ötlete már a cégalapítás előtt Zsigmond Márta Médiadíj különdíjat nyert, ez az elismerés pedig időtlenül motivál.
Mostanra a Womanity Fesztiválokat az ország legjelentősebb fesztiváljai között tartják számon, szeptemberben már a negyedik eseményt szervezzük a Várkert Bazárban. A fesztivál az elmúlt évben saját kiadású nyomtatott magazinnal és Womanity Tour kedvezményes utazás programokkal is bővült. Jövő márciusban pedig egy igazi világújdonságot, a BRAND TESTER Márkatesztelő Parkot nyitjuk meg a Hungexpon, ahol már nem csak a női látogatók, hanem családok tesztelhetik közel 100 márka termékeit és szolgáltatásait.
A legértékesebb ötletemként nem a szakmai sikerek valamelyikét jelölném meg, hiszen ezek produktumok, melyeket bár ötletek hívtak életre, az igazán jó ötleteket emóciók (is) generálják, tehát az ember aktuális érzelemvilága, értékrendje, vagyis a közeg, amiben az ötlet születik, az igazán döntő fontosságú. Jó kezdeményezései sokaknak vannak, szakmailag értékesek, sőt jövedelmezőek is, de a hosszútávon legértékesebb ötletek ott születnek, ahol folyamatos változásra, alkalmazkodásra való képesség mellett kellő mértékű alázat, önkritika, értékteremtő szándék uralkodik a siker, pénz és elismerés hajsza felett.
A társam a magánéletben és a munkában is a társam, együtt vezetjük a céget. Ez a tudat és a családom támogatása nélkül nem épült volna fel ez a vállalkozás.
Milyen álmod, terved van?
A szüleimnek köszönhetően, gyerekkoromtól kezdve sok dolgot csinálhattam egyszerre, és a mai napig nehezen létezem olyan feltételek mellett, ahol őrült monotóniával, egyhangúsággal vagy lassan őrlő malmokkal kell küzdenem. Kritikusan rosszul viselem, ha napokig bajlódunk valamivel, amire még két perc is sok. Szükségem van egy állandó metamorfózisra, amiben egyik nap médiaszakember, másik nap író, rendezvényszervező, festő, utazásszervező, vagy épp teljes odaadással gyerek, testvér, társ, barát, bármi lehetek. Az álmom már teljesült, hiszen a saját szabadságomat és „függetlenségemet” élem, ha bármi kifolyik a kezeim közül, máris újrateremtődhet jobb, igazabb, biztosabb módon, csakis rajtam múlik. Az üzlet, vállalkozás alapvető ritmusa egyébként is az, hogy egy ideig felfelé ível a csillagod, aztán hirtelen riasztó mélyzuhanásba kezd. Ehhez is acélos elszántsággal hozzá kell szokni, nem hiszek a kudarcok nélküli sikerben. Mindenesetre tényleg kegyelmi pillanatként élem meg, amikor bármilyen rossz periódusban rájövök, itt kizárólag én döntök a folytatásról.
A tervem most a folyamatban lévő projektek kivitelezése mellett, a regényem befejezése. Már egy éve elkezdtem kiírni magamból a történetet valós és fiktív események alapján, hogy milyen kalandos dolog a szeretett vidéki faluból a nagyvárosi élet üzleti fősodrába kerülni. A Frida Berill sztori nem valós nevekkel és helyszínekkel íródik, de sok benne a személyes szál.
Mit tanácsolsz azoknak, akik most indulnak el az útjukon?
Akik jó pénzért, vagy az álmuk kedvéért bármilyen szektához megtérnének, ne indítsanak saját vállalkozást. Aki viszont kész alázatosan és kitartóan dolgozni az előre jutásért, annak sosem fog keresztbe tenni a kétely, bármilyen nehézségekkel is találkozik majd az útja során. Az üzleti szférában „ritkább a levegő”, az ésszerűség és a teljes őrültség sokszor ugyanannál az asztalnál akarnak érvényesülni. Nagy a tét, sok az érdekmosoly, kevés az őszinteség és ez sok jó érzésű vezetőt bezár, visszavet, magányossá tesz. Miközben tanulunk a saját értékrendünk szerint érvényesülni ebben a világban, kíméletlen aprólékossággal tárul majd fel az emberi jellemek és döntések részletgazdagsága. Késznek kell lenni ezek befogadására és tiszta értékelésére, aztán újra, újra és újra.
Elérhetőség:
Major Zsuzsanna, majormedia.hu
Ha tetszett a cikk, likeold a facebbok oldalunkat, és oszd meg másokkal! Köszönjük!
Likeold facebook oldalunkat!