Hogy milyen a hangulat Magyarország májusi borfővárosában? Kell e az a bizonyos cégér a jó bornak, és ha igen, milyen formában? Bormarketingről és a szegedi borfesztiválról a főszervezővel beszélgettünk.
150 borászat, 250 program, 10 nap, 10 helyszín, 200 kézműves - számokkal ilyen az idei XXIII. Szegedi Borfesztivál és Szeged Napja Ünnepségsorozat. Azért mégiscsak az emberek töltik meg élettel a helyszíneket. Címkés borospoharakkal a kezükben sétálgatnak a pavilonok között, vagy sztoriznak a padokon, koncertet hallgatnak, kortyolgatnak és élvezik a fesztiválhangulatot. Hangulatvideó:
Németh Istvánt, a Szegedi Városkép és Piac Kft. ügyvezetőjét arról kérdeztük, marketing szempontból miért érdekes ez a rendezvény, arról is kifaggattuk, hogy vajon a sok pavilon között melyik borászat tudja leginkább felkelteni, és mivel a vásárlók figyelmét.
"Azért szeretik a borászok annyira ezt a fesztivált, mert a szegediek nem csak borkedvelők, hanem borértők is. Nagyon fontos a visszacsatolás. A profit mellett a rendezvény marketing értéke is kiemelkedő, hiszen a 10 nap alatt 300.000 ember fordul meg nálunk.
Jó bornak is kell a cégér! Rettenetesen fontos, hogy:
- hogyan néz ki az a palack, ami a neves nedüt tartalmazza
- milyen a címkéje
- milyen szlogent talált ki hozzá a borász,
- milyen életérzés lengi körül azt a pincészetet,
- mi teszi egyedivé.
A polcok teli vannak borokkal, és ebből a sorból egy kicsit ki kell ugrani. A másik pedig, hogy meg kell mérettetni a bort a közönséggel. Tehát az egy dolog, hogy én úgy gondolom, hogy az én borom a legjobb, hogy ez most nagyon jól sikerült. Én érezhetem úgy, de ezt a vásárló és a vevő dönti el. Itt lehetőség van arra, hogy beszélgessenek borászok a fogyasztóval, és a vásárló őszintén el fogja mondani a véleményét. Ez egy nagyon fontos visszacsatolás egy ilyen fesztiválon."A gasztrokulturális fesztiválok között elsőként Szegeden valósult meg az idén az, hogy kizárólag élőzenei koncertek vannak. Valójában a rendezvény a városnap és egy hatalmas kézműves vásár közös programja. A borfesztivál május 12-én startolt, és szépen átlendül a Hídivásárba, miközben Szeged Napja programjai is bekapcsolódnak. Így lesz az egész egy hatalmas gasztro- , kézműves, és borünnep, fesztiválhangulatban!
Bővebb info:
Major Zsuzsanna, majormedia.hu
Likeold facebook oldalunkat!