Kreatív írás szívvel és ésszel, veled #értékesötletek
2017. április 22. írta: MajorZsuzsanna

Kreatív írás szívvel és ésszel, veled #értékesötletek

Az Értékes Ötletek interjúsorozat éppen arról szól, amiről egyébként nem nagyon szólnak a hírek. Pozitív példák, inspiráló történetek, olyan igazi beszélgetések. Azokat az ötletgazdákat mutatom be, akiknek volt egy értékes ötletük és mellé tehetségük, szorgalmuk, kitartásuk hogy felépítsék azt. Öninterjú következik. Egyszerűen feltettem magamnak azt a négy kérdést, amit nekik is. 

17098347_1912758398738451_7575099634418636044_n.jpg

Mi volt a legértékesebb ötletem?

Major Zsuzsanna, kreatív újságíró: Az írás. A pillanat, amikor egy hirdetőújsággal a kezemben úgy döntöttem jelentkezek a School of Business újságíró képzésére. Ott voltam az érettségi után, felvételiztem főiskolára, de akkor még nem vettek fel. Fogalmam sem volt róla, mit csináljak. Véletlen döntés volt, de a legértékesebb ötletem lett: újságíró lettem. Nem csak úgy, hanem igazán.

819182_591850210829283_1059756729_o.jpg

Azután persze felvettek fősulira, de nem szakadtam el a szakmától, kezdetben ingyen gyakornokoskodtam, majd folyamatosan dolgoztam, végig a fősuli mellett. Rengeteget tanultam a szakmáról úgy, hogy közben csináltam. Szerencsém is volt, mert nagyon jó tanítóim voltak, amit pedig nem a főnökeimtől vagy munkatársaimtól tanultam, azt a saját bőrömön tapasztaltam meg. Dolgoztam helyi  és országos tévénél, írtam a megyei lapba, dolgoztam rádiónál, írtam online felületre. Voltam hírolvasó, -szerkesztő, tudósító, vágó, műsorvezető.

Valahogy mégis ez az egész később, így 14 év után állt össze bennem. Az online újságírásban ezt mind lehet együtt használni. Videót, hangot, képet, interjúkat, bármit. Imádom ezt a végtelen terepet. Határtalan, hasznos és nagyon jól összekapcsolható, linkelhető minden. A legjobban mégis azt szeretem, hogy közösségben vagyok. A social média, a közösségi felületek, a facebook, a blog, az intsagram, a youtube mind egy olyan közösségi tér, ahol emberek vannak, véleményt nyilvánítanak, tanulnak, szórakoznak, élnek. Ez az én otthonom.

Szerelmes vagyok a projektjeimbe, abba, hogy másoknak segítek online megmutatni magukat. 

Hogyan építettem fel?

Kellett annak a 14 évnek minden tapasztalata, és kellett kreativitás, vágy a szabadságra. Ha saját magad építesz fel valamit, teljesen egyedül a nulláról, az csak a tied. Ez nagy felelősség is. Ha vállalkozó leszel, onnantól a magad főnöke vagy. Magadnak kell ügyfeleket szerezned, menedzselned magad, dolgoznod, tanulni, elkészíteni a hatékony időbeosztásod, és magadnak kell kiépíteni azokat a kapcsolatokat, amikkel jól érzed magad.

1015022_355873301206299_1495737772_o.jpg

Ma már csak inspiráló emberek vannak körülöttem. Ezt nagyon nehéz volt megtanulnom, hogy ne hallgassak azokra, akik lebecsmérlik a terveimet, akik azt mondják, úgy sem sikerülhet, akik nem hisznek önmagukban, ezért azt akarják, én se higgyek magamban. Nehéz, mert sokszor azok az emberek tartanak vissza, akiket nagyon szeretsz. Azt hiszem meg kellett értenem, hogy bizonyos embereket, az életem adott területén kell kezelnem. Például, lehet valaki nagyon jó barátom, de nem szabad rá hallgatnom, ha visszaakar fogni, vagy félelmet, bűntudatot próbál kelteni bennem. Attól még szerethetem, mint embert, csak egyszerűen az üzleti dolgokban, vagy a saját álmaim építésének kapcsán nem szabad hallgatnom rá. 

1098454_696808637000106_937646339_n.jpg

Szerencsés vagyok, mert nagyon sok értékes emberrel beszélhettem életem során. Mindenkiben a jót látom, e miatt sokszor csalódom is, de nagyon nagy kincs ez, amikor fel kell fedezni valamit, meg kell mutatni valamit. Sokan nem is tudják mennyire büszkék lehetnek arra a tudásra, ami náluk van, hanem mondjuk éppen egy ilyen interjú során derül ki. Nagyon szeretem ezt. Ha lehet ez egy új médiacél: megmutatni a pozitív, értékes híreket, embereket, ötleteket, akkor legyen ez!

Voltam tudósító, tudom milyen balesetről hírt adni, bírósági tárgyalásról, tudom milyen lépkedni a törött üvegeket egy karambolnál, láttam az embereket összegörnyedni a családtagjaik fölött sírva. Nagyon sok halált láttam, nagyon sok nyomort, nagyon sok rosszat. Persze, ezek is hírek. Tudom, csináltam, de egy teljesen más műfaj. Amit most csinálok, az viszont másról szól. Ez is újságírás, online újságírás. A blogra én cikkeket írok, nem bejegyzéseket, így is hívom őket. Ez a szakmám, értek hozzá, szeretem. A social media csak segítség ahhoz, hogy megmutassam, hogy csinálhassam, hogy együtt alkossunk.

10649792_927986453882322_723330237197816115_n.jpg

Milyen terveim vannak?

Sokszor mondják, hogy hihetetlen szenvedéllyel beszélek a blogról, a munkámról. El szoktam mondani, hogy foglalkozom kommunikációs tanácsadással is. Erre jött létre egy éve a majormedia.hu, ami folyamatosan alakult. Amikor megszületett a majormedia.hu ötlete, napokig nem aludtam. Folyamatosan azon kattogott az agyam, hogy meg kell csinálnom. Hogy létre kell hoznom egy olyan online valamit, amihez kapcsolok videót, youtube csatornát, facebook oldalt, és hogy nekem LIVEokat kell csinálnom.

Éppen akkor indult be a facebook live, amire a mai napig azt mondom, hogy az újságírás egy hatalmas mérföldköve. Nem lehet valamit igazibban megmutatni, mint élő képpel. Zseniális. Persze vannak manipulációs lehetőségek, de elég, ha ezt tudjuk, és így szemléljük. A másik, hogy minden embernél van telefon, bármikor hírt tud adni bárki, bármiről. Ennél szabadabb dolgot nem tudok elképzelni.

nevtelen_1.png

Tervek: a majormedia.hu-t fejleszteni, és persze az Értékes Ötletek blogot. Konkrét terveim vannak a bővítésre, látom a lehetőségeket, az utat. Ehhez hívom partnerül azokat, akik nyilatkoznak, vagy nyilatkoznának, akik megjelennének a blogon. A legnagyobb álmom egy olyan kreatív, modern online közösség kialakítása, ahol együtt építjük ezt a célt. Ahol a tehetség megmutatja magát, ahol nincsenek határok, ahol mindenki megmutathatja, ő miben jó. Értékes tartalmak, hírek. Én ebből akarok élni. Nekem ez a feladatom. Workshopokat tervezek, és két másik szakemberrel egy vállalkozásfejlesztési tréningen dolgozunk, erre lehet majd jelentkezni, aki szeretne részt venni rajta keressen meg, és elmondom a részleteket.

 15170889_1806612126019746_5944498401275921594_n.jpg

Mit tanácsolok másoknak?

Aki ismer, az tudja, hogy az alap hívószavaim: az őszinteség, az érthető kommunikáció, az értékes hírek, a siker, az igaziság.

Mindenki legyen büszke arra az értékes tudásra, ami nála van, és merje megmutatni magát. Higgyen önmagában, fogjon össze másokkal, és igen tűzze ki minden reggel, ha kell, azt a célt, hogy: ma megváltom a világot. Minden nap. Kicsiben. A nagy álmok visznek előre. Major Zsuzsanna, kreatív újságíró

Irány a hold!- ez a szlogenem. Éppen ebben vagyok egyedi, hogy merek álmodni, hogy merek lépni, hogy szívvel és ésszel dolgozom. Sok újságíró van, sok blogger is, sok hasonló kaliberű ember van, de olyan mint én, csak egyetlen. És akinek arra a tudásra, segítségre van szüksége, ami nálam van, az keressen, azokkal szívesen dolgozom. 

Elérhetőség:

www.ertekesotletek.blog.hu

www.majormedia.hu

http://www.facebook.com/majormedia.hu/

ertekesotletek@gmail.com

@kreativujsagiro

+36/30/92-93-002

 Ha szeretnél értékes hírt adni magadról, keress meg!

Major Zsuzsanna, majormedia.hu

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr412445411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása