Linda 5 milliós olvasottságú gasztroblogot vezet  #értékesötletek
2017. július 11. írta: MajorZsuzsanna

Linda 5 milliós olvasottságú gasztroblogot vezet #értékesötletek

Morvai Linda Konyhalál nevű gasztroblogját havonta közel 150 ezren olvassák. Hat évvel ezelőtt álmodta meg a felületet, amihez egy nagyon komoly facebook oldal is tartozik. Ő maga ír, fotóz, szerkeszt és remekül kommunikál az emberekkel az online térben. A  receptek mellett számos étellel, gasztronómiával kapcsolatos érdekességekről is beszámol. jhghg.jpg

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Morvai Linda, gasztroblogger, Konyhalál gasztroblog: Több mint 6 éve gasztroblogot indítottam. Tulajdonképpen magam sem értem, hogy miért, hiszen nem volt semmiféle korábbi tudásom, tapasztalatom - azon kívül, hogy Anyukám mellett kuktáskodtam. Csak jött egy érzés, hogy ez kell nekem. Lehet, hogy ezt hívják isteni sugallatnak?jhgh.jpg

Hogyan építetted fel?

Az induláskor nem volt a bloggal semmi extra tervem, gondoltam, hogy leírom, lefotózom a sütiket, amiket készítek. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a dolog ilyen módon beszippant, hogy 6 év elteltével ekkora lelkesedéssel fogom csinálni, hogy ezzel szeretnék hivatásszerűen foglalkozni.

Így az elején "csak" írtam. Az áttörés két év után jött, amikor a cikkeimet elkezdték megosztani nagyobb oldalak és addig nem látott olvasótömeg jött a blogomra. Sokan hangoztatják, hogy nekik nem kell sok követő, nem a like-okért írnak, de engem ez annyira inspirált és motivál azóta is, hogy szárnyakat kaptam. Blogolással, főzéssel, fotózással, marketinggel kapcsolatos tanfolyamokra, workshopokra mentem, rengeteg ilyen témájú oldalt, csoportot követek, tudatosan figyelem az olvasók reakcióit és igyekszem minél jobban kiszolgálni őket. Mindezt úgy, hogy közben egyrészt önmagam vagyok, másrészt egy pozitív fejlődésen megyek keresztül én is.

Receptekkel indult az oldalam, de mára már rengeteg egyéb tartalmat is megosztok programajánlókról, termék- és étteremtesztekről, gasztronómiai érdekességekről, interjúkat készítek, igyekszem magazin jellegűre formálni a blogomat.
hhh.jpg

Mi a legnagyobb álmod?

Rengeteg időt töltök a blogommal és azzal, hogy fejlődjek a tartalomgyártásban. Szerencsére különböző cégek, hirdetők is felfedeztek, több fizetett tartalom, amik nem reklámok, hanem általam készített releváns cikkek, is megjelenik nálam, illetve én is írok más oldalra cikkeket. Egyelőre ez még csak félhobbi, de szeretném, ha ezzel foglalkozhatnék főállásban is. Én már érzem, hogy itt van a lehetőség valahol a "kanyarban"! :)jkhjh.jpg

Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdenek bele valamibe?

Két egymásnak kicsit ellentmondó, mégis egymást kiegészítő tanácsom lenne:

  1. Ne tökölj, kezdd el!
  2. Csináld tudatosan!

Kell a spontenaitás, kell a blogger személyisége, ami ugye adott, de hiába, ha kevés emberhez jut el a mondanivalója. Rengeteget lehet tanulni akár ingyenes anyagokból is a blogolásról, így gyorsabban eljöhet a kívánt siker. Sokan abbahagyják néhány hónap után, amikor a kezdeti "sok" téma elfogyott, olvasók meg csak hébe-hóba vannak, nincs interakció, visszajelzés. Kb. 900 cikk után azt mondom, téma mindig akad és el fog jönni az a pont, amikor megtörik a kezdeti csend az oldalon, onnan meg már "könnyű" folytatni...Morvai Linda, gasztroblogger, Konyhalál gasztroblog

Elérhetőség:

Konyhalál gasztroblog

www.konyhalal.cafeblog.hu

www.facebook.com/konyhalal

 

Likeold facebook oldalunkat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr9812656335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása