Helga szereti boldognak látni az embereket #értékesötletek
2017. szeptember 26. írta: MajorZsuzsanna

Helga szereti boldognak látni az embereket #értékesötletek

Csodás kézműves termékeket készít Baranyi Helga. Azt mondja, teljesen hétköznapian végez minden feladatot, szerinte, ha valaki furcsának látja őt, az az ő baja. Két gyermeke van, Panna és Milán. A férje Zsolt mindenben támogatja. Helga vagány csaj, olyan belevaló, szókimondó, és igen, kézműveskedik. img_0067.JPG

 

szponzorált tartalom

Mi volt a legértékesebb ötleted?

Baranyi Helga kézműves, Pillangó Dekor Műhely: Most egy picit váratlanul fog kezdődni ez az interjú. De hozzá tartozik a kérdéshez. Én elveszítettem egy babámat. 9 hónapra született a Picikém, Sziráki Mici, és 8 órahosszát élt. Rekeszizomsérve volt. Tudtunk erről a betegségről, de 60 százaléknyi esélyt adtak arra, hogy ha megműtik, még minden rendbe jöhet. Sajnos nem így lett, több rendbeli keringési zavar állt fel, és nem tudták megmenteni. Tudtam, hogy ez is megtörténhet, hogy így is lehet, mégsem voltam felkészülve rá. Erre nem lehet felkészülni. Nem volt könnyű végigcsinálni az elkövetkező napokat, heteket, hónapokat, de végig csináltuk, együtt a férjemmel, és Panna kislányommal, ez két éve volt, ő most 4 éves.

Nagyon összetörtem, fáradt voltam, úgy járkáltam mint egy zombi. Úgy éreztem van bennem egy hatalmas fájdalom, amit el kell engedjek, el kell fogadjak. Elkezdtem pillangókat készíteni. Papírból, magam vágtam ki őket, és egy függődíszt raktam össze belőle. 60-80 darabot vágtam ki, raktam össze.

img_0073.JPG

Valahogy megkönnyebbültem utána, rájöttem, hogy ez a tevékenység kikapcsol. Csak csinálom, amit szeretek, és közben megszűnik körülöttem a világ. Elkezdtem bevásárolni, vettem ragasztókat, kellékeket, sok mindent vásároltam Szegeden, az egyik erre szakosodott helyen.

Elkezdtem nézelődni az interneten, mi mindent tudnék még készíteni, youtube videókat néztem, Pinterestet követtem, érdekelt minden, így tanultam meg. Elkészítettem egy ovális dobozt, nem mondom, hogy tökéletes lett, de ez volt az első munkám. A kislányom hajcsatokat tart benne, nagyon szereti. Egyre több ilyen dolgot készítettem, először csak a családnak, barátoknak ajándékként. Azután megérkeztek az első megrendelések, ekkor lettem vállalkozó is egyben. Főállásban a SZEFO Zrt. alkalmazottja vagyok.

img_0102.JPG

Hogyan építetted fel?

Sosem jártam semmilyen képzésre vagy tanfolyamra, tényleg mindent a netről tanultam. Az alapanyagokat a Pentart-tól szerzem be, aminek az értékesítője is lettem. Egyszerű okból: ha valaki szeretne kézműves dolgokhoz rendelni terméket, az így megteheti. Ez egy kis város, nehezen szerezhetőek be a dolgok. Még most is azt mondom, nincs a hazai piacon olyan hely, sem webáruház, ahol tényleg mindent egy helyen megtaláltam volna. Vannak olyan kézművesek, akikkel egyszerre adunk le több rendelést, mert olcsóbb, egyszerűbb. Ilyesmivel is lehet keresni.

Össze szoktam dolgozni másokkal, akár olyanokkal is, akik ugyanazt csinálják mint én, sőt, ajánlani is szoktam őket, ha úgy látom, ők a megrendelő kéréséhez közelebb állnak. De az alapanyagokat, kellékeket is kézművesektől veszem. Ha nem tudok valamit megcsinálni, mert nem értek hozzá, megveszem. A kis díszített füzeteimet például egy egri hölgy köti össze könyvvé. A horgolt dolgokat a Napfonat Horgolmányaitól szerzem be. Látom ezekben a munkákban az értéket.

Ezért is szoktam azt mondani: nincs olyan, hogy konkurencia. Az irigykedés hülyeség. Mindenki másban jó, mindenki mást alkot, vagy máshogyan. Az ő stílusa, meglátása, gyakorlata, technikája szerint. Mindenkit más miatt lehet szeretni. Nem vagyunk egyformák, és ez így van jól.

img_0076.JPG

A kezed miatt érezted azt, hogy nem vagy elég ügyes?

Sohasem. Mindent pontosan úgy meg tudok fogni, csinálni, mint bárki más. Szoktam traszferelni is, ez az a technika, amikor egy szöveget vagy ábrát átviszünk egy felületre, és erősen kell dörzsölni. Volt, aki megkérdezte, hogy meg tudom-e majd csinálni. Én csak nevettem, miért ne tudnám? Mindent tudok fogni, teljes értékű életet élek. Mindent megcsinálok ugyanúgy, csak lehet, más technikával, máshogyan, de megcsinálom.

Ha minden nap találkoznánk, nem vennéd észre, hogy ilyen a kezem. Teljesen elfelejtenéd. Engem ez sosem fusztrált, ez a személyiségemből is adódik, szeretem így magam, nem cserélném el az életem másra. Megtanultam ezzel együtt élni. Egyébként is őszinte, szókimondó vagyok, sokat jártam társaságba, bulizni, sosem voltam az a zárkózott típus.

 22050401_10214356913300770_1158446825_o.jpg

Még kicsi voltam, amikor Czeizel Endre megvizsgált. Azt mondta, amit sok más orvos is: nem lehet tudni pontosan az okát annak, hogy ilyenek a kezeim. Elképzelhető, hogy édesanyám valami erős gyógyszert szedhetett, amitől így alakult, de ez sem biztos. Amikor Zsolttal elérkezett a babavállalás ideje, akkor nagyon körbejártuk, örökölhető-e. Azt mondták semmiképpen, és ez így is lett. Mindkét gyermekem makk egészséges.

Vannak emberek, akik sajnálkoznak, amikor meglátnak, de én ezt nem így élem meg. Nekem ez nem gond. Akinek pedig ez zavart okoz, az az ő baja, nem az enyém.

img_0077.JPG

A családod sok mindenben segít téged, a karriered?

Panna lányom négyéves, imád velem kézműveskedni. Ajándékokat is szoktunk együtt készíteni, Milán, a kisfiam egyéves, nagyon nyugodt típus, ha enni kap, akkor a világból ki lehet menni vele. Panna már picit akaratosabb. A párom, Zsolt mindenben támogat, tényleg mindenben. Sokszor még noszogat is, hogy menjek kiállításokra, bemutatni a termékeimet, mozduljak ki nyugodtan velük. Én nagyon törekszem a biztonságra, akkor vagyok nyugodt, ha a gyerekek a látóteremben vannak. Néha picit talán szigorú is vagyok, de hiszek a következetességben.

img_0097.JPG

Milyen nagy álmod, vágyad van?

Szeretném, ha minél több emberhez ez eljutnának a termékeim, ha minél többen megismernének. Ha azt mondanám, a pénz nem számít, hazudnék, de az a plusz, amit kapok mellé, az nem megfizethető.

Nehezen önthető szavakba az érzés, amikor azt látom, hogy megcsodálják a munkáimat, vagy amikor használta közben örülnek neki, boldogok. Jó érzés látni, hogy tudják: értékes dolgot birtokolnak, hogy ezek nem csak tárgyak, hanem ezek kézzel készített tárgyak.

Szeretem boldognak látni az embereket. Egyszer egy néptáncos kislánynak készítettem egy dobozkát, amit fellépésekre tud vinni magával, benne a kis cuccaival, és annyira örült neki, olyan boldogan ölet át. Na, az hatalmas töltést adott nekem.

 21908175_10214298330196229_298624076_o.jpg

Mit tanácsolsz azoknak, akik most indulnak el az útjukon?

Sok, sok kitartást csomagoljanak útravalónak. Készüljenek fel arra, hogy a sok öröm mellett bizony lesznek csalódások is. De sose feledjék: mindig meg kell próbálni újra! Baranyi Helga kézműves, Pillangó Dekor Műhely

 

Elérhetőség:

Pillangó Dekor Műhely

Ez a cikk, az értékes Ötletek Blog Milliós Blog Projektjének részeként, az alábbi szponzorok támogatásával készülhetett el. Bővebben a támogatókról és a projektről a képre kattintva olvashatsz! Köszönet, hogy segítettek értékes hírt adni erről az értékes ötletről, így minél többen hallhatnak róla.

 

 800.jpg

 Major Zsuzsanna újságíró

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr6512898488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása