Nem szabad most azonnal visszavenni a reklámköltségeket - javasolja az online marketing szakértő
2020. március 15. írta: Major Zsuzsanna hírmenedzser

Nem szabad most azonnal visszavenni a reklámköltségeket - javasolja az online marketing szakértő

Dajka Gábor online marketing szakértő azt mondja, hogy ebben a rendkívüli helyzetben a legrosszabb döntés az, ha azonnal befagyasztjuk a marketing- és reklámköltségeket, hiszen éppen most lesz a legnagyobb szükség az erős online kommunikációra. Webáruházat pánikszerűen létrehozni sem javasolt, viszont az is sokat segíthet, ha a helyi közösségekre koncentrálunk.

84740351_2665345910180106_915443464206811136_o.jpg

 

A koronavírus miatti veszélyhelyzet gazdasági hatásainak még csak a legelején vagyunk. Már most érezhető azonban, hogy munkahelyek, vállalatok, kisvállalkozók kerültek veszélybe. Nem szabad elkapkodni az ilyenkor meghozott döntéseket, ha a vállalkozásunkról van szó. Dajka Gábor online marketing szakértő és webáruház specialista ad segítséget ahhoz, mit is érdemes most tenni.

A nulladik órában vagyunk, amikor még tehetünk valamit a cégünkért. A koronavírus minden gazdasági ágazatra hatással van. Sokan azonnal a reklámon akarnak spórolni, ami érthető, mert csak a pénzügyi nadrágszíjat szeretnék összébb húzni. Biztosan jó ötlet egyből leállítani azt, ami akár kitörési pont is lehet most?

Jelenleg 20 - 25 partnerrel dolgozom együtt. Ebből az elmúlt napokban már öten jelezték, hogy tapossunk a fékre, állítsuk le a hirdetéseket, vegyük vissza a marketinget. Egyre többször látom és hallom azt, hogy neves, ismert cégvezetők már most 80-90 százalékos visszaesést tapasztaltak a turizmus területén. Azon gondolkoznak, hogyan éljenek túl. Így munkahelyek lehetnek veszélyben. Teljesen érthető az aggodalmuk. Gyors és jó stratégiára van szüksége mindenkinek, ami ebben a bizonytalan helyzetben nem túl könnyű. Azt sem tudjuk, hogy hetekre, vagy akár hónapokra kell-e készülnünk, terveznünk. De tétlenek sem lehetünk.

Én azt mondom, hogy a lehető legrosszabb ötlet most visszavenni a marketing és reklámköltségeket. Éppen most kell még többet beletenni. Sokan kiesnek a hirdetői piacról, így könnyebb lesz kitűnni adott esetben. Bejelentették, hogy online oktatás lesz, home office-ok alakulnak. Most van a legnagyobb szükség arra, hogy online hirdessenek, ott jelen legyenek. Sokkal többen ülnek számítógép előtt, mint korábban.

travel-2650303_640.jpg

Mit javasolsz?

Szálljanak be az online reklámpiacra hirdetni. Már egy Facebook hirdetés is nagyon sokat hozhat. Most kell youtube-csatornát indítani, aktívnak lenni instán, Facebookon, és megszólítani a vevőket. A saját youtube csatornámon látom, hogy 500 százalékkal megnőtt a nézettség, hiszen nem nagyon mozdulnak ki az emberek.

Sokan kacérkodnak a webáruház nyitás gondolatával. Te webáruház specialista vagy. Érdemes áttérni a webes értékesítésre most azonnal annak, aki eddig nem tette meg?

Talán sokan hiszik azt, hogy most ez az észszerű megoldás, én mégsem javaslom. Egyről a kettőre beleugrani egy webáruház elkészítésébe nem szabad. Rengeteg tervezési lépés van, arról nem beszélve, hogy jogszabályok köteleznek arra, hogyan üzemeltethetsz egy webáruházat. Általános szerződési feltételeket kell kidolgozni, GDPR is szükséges, valamint futárral, bankkal is szerződést kell kötni. Ha pedig például valamilyen vegyszert értékesítünk akkor arra külön engedélyt kell kérnünk.

twitter-292994_640.jpg

A kommunikáció kulcskérdés most. Hogyan kommunikáljanak a cégek ebben a helyzetben?

Semmiképpen se üljenek fel a koronavírus hullámra, ne ezzel hirdessünk akciókat, mert lehet, hogy szankcionálni fogják a hatóságok, illetve szerintem nem is etikus lépés. Láttam egy ruhaüzletet, aki 20-30 százalék kedvezményt ad a koronavírusra hivatkozva. 
Ne akarjon senki ebben a helyzetben így nyerészkedni, mert  ebbe a vírusba emberek halnak meg. Egyébként a belső kutatásom szerint a fogyasztókban visszatetszést kelt az ilyesmi gyerekes, értéktelen kommunikáció.

Mi lehet a megoldás? 

2008-ban már egyszer megéltünk hasonlót; volt egy gazdasági válság, és egyébként 3-4 éve már jósolgatták az újabbat. Akkor sokat tanultak azok, akiknek már volt vállalkozásuk. Én is megtanultam: sosem szabad egy lábon élni, egy bevételi forrással tervezni, mert ha az bebukik bármi miatt, akkor nincs B opció, amely kihúz a nehéz szituációból. Ezt sokan megtapasztalták akkor. Most ugyanez történik a turizmusban és valószínűleg még sok ágazatban, az idő előrehaladtával.

Akinek az egyetlen bevétele a turistákból volt, az bizony most nehéz idők elé néz. De neki is lehet kiút: a helyiek felé fordulni, erősíteni a helyi jelenlétet, aktivizálni a helyi vásárlóerőt. Lesznek nagy vesztesei ennek az időszaknak, de akik felkészültek, vagy még most tudnak lépni, nyertesként jöhetnek ki ebből is.

Illetve most kellene minden ágazatban többet költeni reklámra, valamint legyünk aktívabbak a Facebookon, Instagramon. De készíthetünk egy YouTube csatornát is.

A reklámköltség csökkentése szinte soha nem jó megoldás.

Dajka Gábort itt tudod elérni: https://dajka-gabor.hu/ofm/index

Major Zsuzsanna, hírmenedzser

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr8315523522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.