Téli tüzelőt gyűjt rászorulóknak a Kertportál! #értékesötletek

A facebookon gyűjt fát azoknak, akiknek nem telik rá az egyik hazai weboldal. A Kertportál már 4. éve segít így a rászorulókon. Az akció igazi közösségi megmozdulás. 

heart-1288420_1280.jpg

Honnan jött az ötlet a jótékony akcióhoz? 

Vargáné Topor Erika, tulajdonos, főszerkesztő, Kertportal.huPár évvel ezelőtt kezdtünk el fatüzeléssel fűteni. Bár már gyermekkorunkban is főleg ez volt a jellemző (vegyestüzelésű kazán volt mindkettőnk háztartásában), de akkor még vajmi kevés beleszólásunk volt a téli meleget illetően. Amikor az első közös cserépkályhánkhoz "szedtük" össze a téli tüzelőt, akkor láttuk csak igazán, mennyire sokféle megoldás létezhet, mennyi minden olyan faanyag van egy házikertben, amiből fűteni lehet. Felfedeztünk olyan fatelepeket is, ahol a gyártási mellékterméket - a háncsot - lehetett szó szerint összeszedni és fillérekért elhozni, ami jelen esetben annyit jelentett, hogy két kisteherautónyi akácháncsot vettünk kétezer forintért 4 éve. Akkor ez nekünk nagy segítség volt, ezért nem sokkal később cikk formájában is írtunk a filléres tüzelőanyag lehetőségekről.

Nem sokra rá az egyik fővárosi vevőnk, aki előszeretettel vásárolt tőlünk mindenféle zöldséget, gyümölcsöt és kistermelői finomságot jelezte nekünk, hogy van neki rengeteg olyan faanyagja, amivel nem tud mit kezdeni, mert gázzal fűt, kidobni nem akarja, vigyük el fűteni, ha gondoljuk. Ekkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy vajon mennyi ilyen felesleges faanyag van akár csak az ismerősi körünkben, ami a gazdájának semmire nem jó már és másoknak meg milyen nagy kincs télen a kemencébe, kályhába téve.

 44057317_1760366560727920_160065730245558272_n.jpg

Hogyan épült fel az akció úgy hogy mára többszáz fő csatlakozott hozzá?

Az első évben egy a mostanihoz hasonló felhívást osztottunk meg, amire igen bátortalanul, de volt pár jelentkező. Azt vettük észre, hogy az emberek félnek kérni és beismerni, hogy rászorulnak akár csak faanyagot kérni. Nagyjából 5 családról tudok, aki kapott így faanyagot, ami nem sok, de első bátortalan próbálkozásnak azért mégiscsak öröm volt látni. Még nekünk is akartak küldeni a környéki településről, de azt mi továbbajándékoztuk, mert tudtunk olyan családról, aki jobban rászorult, hiszen mi meg tudtuk venni azt az olcsó fakérget is akár.
A második év eredményesebb volt már, tudomásom szerint olyan 30 család körül volt a felajánlók száma is, a nehézség mindig az elszállításban jelentkezett. Harmadik évben a Bács-Kiskun megyei MNVH hírlevelébe is váratlanul belekerült a felhívásunk, ami újabb lendületet adott a kampánynak, így tavaly (akikről tudunk) már a 100 család körüli "tüzelőanyag-nyertest" tudtunk felmutatni. Ami nagyon meglepő volt, hogy tavaly viszont a tüzelési időszak vége felé (február-március) egy híresség is elkezdte ugyanezzel a szöveggel a kampányát, ami azért eléggé meglepett minket, a sajtó nagyon felkapta természetesen, bár már igencsak közeledett a tavasz...

amber-1869250_1280.jpg

Az idei évben hogyan jelentkezhetünk? 

A felhívás idén már a kihirdetés óta is sok embert megmozgatott. Idei célunk vele továbbra is az, hogy minél több család jusson így tüzelőanyaghoz. Már tavaly is rengetegen megosztották a felhívást és végre "mertek kérni vagy felajánlani" nyilvánosan, ami nagyon nagy eredmény. Azt hiszem, hogy ha valaki mer végre kérni, akkor fog is kapni, ahogyan ezt már több, mint 100 család esetében eredményesen látszik is. Nagyon örülök neki, hogy végre elkezdtek az emberek egymásra figyelni, még akkor is, ha csak ilyen kicsi szerveződésekben látszik. Hatalmas erő rejlik az összefogásokban, még több az önzetlen összefogásban, ezért remélem ez a négy éves hagyományunk fennmarad még sokáig.
Az idei felhívásban ugyanaz szerepel, mint az eddigiekben, de természetesen az már, hogy megosztásra is buzdítjuk az embereket, így még több emberhez jutunk el. Nagy segítség lenne, ha akinek van ilyen felesleges faanyagja, az is bátran megosztaná az oldalon a felhívás alatt, hogy nagyjából hány köbméternyi, tud-e szállításban segíteni és melyik településen lakik, mert akkor a környezete is észreveszi, ismerősei, akik között talán van olyan, akinek ez nagy segítség. Természetesen már azzal is sokat segítesz, ha írsz a felhívásról, mert minél több emberhez jut el, annál eredményesebb lesz. Célunk, hogy idén akár 500 megsegített családhoz jussunk el ezzel a felhívással. Talán még cégek is csatlakozhatnak a felajánláshoz...ki tudja? Sokszor onnan jön a segítség, felajánlás, ahonnan nem is számít rá az ember. 
fire-1535921_1280.jpg

Milyen érzés látni ezt az eredményes összefogást?

Marketing szempontból mint kertészeti oldal ennek nem sok "értéke"van, mert természetesen jönnek új oldalkedvelések, a sok megosztás eredménye a látogatottságban nem marad el, de mivel ez egy periférikus felhívás, így a kertészeti cikkek olvasottságát kevésbé befolyásolja. Mi szeretünk jótékonykodni, sok olyan kampányban veszünk részt akár médiafelületként, akár másképp, ahol összefogáson alapszik a jótékonyság. Idén is egy alapítvánnyal dolgozunk együtt, akik a mi manufaktúrás termékeink eladása után az általunk kiválasztott koraszülött alapítványt fogják támogatni az eladások utáni %-al. Tavaly 50 csomag kézműves száraztésztát ajándékoztunk el a falunkban, de ugyanígy küldünk a Mikulásgyárnak is csomagot. Most is készül már a ruhacsomag egy szeretetszolgálatnak. Valahogy nekünk ez a természetes.Vannak publikus jótékonykodásaink, de ugyanígy vannak privát, nem "meghirdetett" tevékenységünk is.
Major Zsuzsanna, hírmenedzser

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr7314304829

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

GiftHunter

 Vadássz ajándékokra mobillal, vagy csatlakozz vállalkozóként! Itt töltheted le:

Ha időjárás, akkor:

27_hu.png