Alexnek 13 évesen saját híroldala volt, most országos magazint vezet #értékesötletek
2017. augusztus 04. írta: MajorZsuzsanna

Alexnek 13 évesen saját híroldala volt, most országos magazint vezet #értékesötletek

Ki mondta, hogy nem lehet elég korán kezdeni? Ghimici Alex már általános iskolában elkezdett, teljesen egyedül híroldalt készíteni. Kitartóan tanult, gyakorolt, ma már országos online magazinja van. 20624319_1220657514747004_955594237_n.png

Mi volt a legértékesebb ötleted?

A legértékesebb ötletem az volt, hogy spontán próbálkozásként elindítottam egy weblapot, ami sikeresen „kirobbant” a nyilvánosság felé.

Mindez még 2013-ban kezdődött, amikor elkezdett érdekelni az informatika világa, igyekeztem minden ágába belekóstolni. Akkor még az egyik helyi általános iskolába jártam.  Szívesen megnevezem, hogy az a Kálvin Téri Református Általános Iskola volt, hiszen az intézménynek köszönhetően rengeteg országos informatikai versenyen részt vehettem. De sajnos az iskola tantervében csak a felhasználói szintű irodai informatikát tanították meg, így – mivel érdekelt a téma – otthon, a YouTube-on és a különféle lapokon leírt „tutorialokkal” kóstoltam bele a programozás világába.

Így jutottam el a HTML és PhP alapú weboldalkészítéshez. Próbálgattam többféle oldalt létrehozni, legyen az időjárásos oldal, blog, vagy egy kitalált cég információit bemutató oldal. Végül egy helyi hírportállal próbálkoztam, amit meg is tartottam, minden különösebb ok nélkül. Elkezdtem tartalommal feltölteni, miközben rájöttem, hogy ez egy nagyszerű dolog kezdete lehet. Működtetni kezdtem, idővel egyre több embert ért el.
converse-814182_960_720.jpg

Hogyan építetted fel?

Először, mint minden más területen be kellett fektetni. Mivel már kitűztem azt a célt, hogy egy híroldalt szeretnék készíteni, a könnyebb elérhetőség érdekében regisztráltam egy domain nevet és béreltem egy webtárhelyet. Ennek köszönhetően már .eu és később .hu-s végződéssel elérhető lett az oldal.

A nyilvánosság felé való kitárást követően napról-napra szünet nélkül kezdtem hírekkel feltölteni az oldalt. Kijártam a városi rendezvényekre fotózni, melyeket feltöltöttem az weblapra. Ezt éveken keresztül csináltam. Mindig arra gondoltam, hogy egyedül is képes lehetek felvenni a versenyt a több fős szerkesztőséggel rendelkező helyi hírportálokkal szemben, mind a napi megjelentetett cikkszámban, mind az olvasottságban. De inkább hagyjuk a statisztikákat, sosem szerettem és nem is az olvasottság miatt csinálom. Egyszerűen leköt.

Idővel beadtam a weblapot és egy eseményen készített fotómat egy diákmédia pályázatra, melyen eredményesek lettek. Az oldal első helyezést ért el, a fotó második lett.

A híroldal lehetőséget nyitott számomra, hogy a véleményemet is egyben kifejezzem, legyen az a polgári élethez kötődő gondolat, vagy politikai nézet. Ezekért sokan támadtak már, még az oldal nevét többször is meg kellett változtatnom. Végül ma új néven, országos és vidéki kategóriákkal napi több cikkel megjelenve tovább üzemel több mint négy éve.20624215_1220661684746587_1879414171_n.png

Milyen nagy álmod van?

Egyszerűen az, hogy a gimnázium és az egyetem elvégzése után ez legyen végül a munkám. Azért szeretnék ebben a szakmában dolgozni, mert nincs is annál jobb ha az ember munkájaként azt csinálja amit szeret és ezért még fizetnek is neki.

Az eddig eltelt négy év alatt egy forintnyi bevételt sem kaptam azért, mert működtettem az oldalt. Mindezt csak azért csinálom mert szeretem ezt csinálni. Cikkeket írni, fotózni, videót vágni…

Igaz pár hónapja van az oldalon pár hirdetés, melyek pár forintot termelhetnek naponta, de ezeket csak akkor tudom majd felvenni ha végre cselekvőképes leszek és vállalkozásban csinálhatom.
design-2326066_960_720.jpg

Mit tanácsolsz azoknak akik most indulnak el az útjukon.

Elsősorban azt tanácsolom mindenkinek, aki most vág bele valami újdonságba, hogy tűzzön ki valamilyen célt maga elé, amit a munkája folyamán mindig szem előtt tud tartani.

Ahogy tartja a mondás, miszerint „minden kezdet nehéz”. Az szinte biztos, hogy az elején mindenkire kőkemény dolgok fognak várni. A média iparában ezt a „kőkemény dolgot” az örök elégedetlenséggel bíró kommentelőknek nevezzük. Bármit is készíts, mindig lesz egy olyan ember (vagy emberek), aki(k)nek más a véleménye vagy a nézete. Ezekre nem kell odafigyelni. Személyes tapasztalat: Soha se szállj vitába az olvasókkal, legyen úgy mint a kereskedelemben, mindig a vevőnek (jelen esetben az olvasónak) van igaza.

De a frissen vállalkozókra váró nehézségek ellenére nem szabad feladni, hiszen ha megnézzük, egyik focista sem született bele a mezbe és egyik informatikus fejébe sem írja bele a gólya a JAVA programozási nyelvet. Nyitottnak kell lenni a világ felé, mindig gyűjtsünk sok tapasztalatot és tanuljunk mások és magunk hibáiból.

Elérhetőség:

 www.hoy.hu

 

 Alex és a hoy.hu médiapartnerünk, közölni szokta a híreinket. Köszönjük. 

Ha tetszett a cikk, likeold és oszd meg! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ertekesotletek.blog.hu/api/trackback/id/tr7612720184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása